
Valtti Vierailija – päätelaitepalvelu lyhytaikaiseen käyttöön
Päätelaitepalvelu Valtti Vierailija on pilvipohjainen, helposti käyttöönotettava päätelaiteratkaisu, josta on saatavilla kaksi versiota: laina- ja kioskityöasema.
Tärkein tehtävämme on varmistaa asiakkaidemme tietoliikenneyhteyksien, päätelaitteiden ja muiden palveluiden toimiminen ajasta ja paikasta riippumattomasti. Teemme aktiivisesti töitä tuotannon jatkuvuuden varmistamiseksi. Jokainen käyttäjä voi vaikuttaa osaltaan siihen, että palvelut toimivat. Kiitos yhteistyöstä!
Päätelaitepalvelu Valtti Vierailija on pilvipohjainen, helposti käyttöönotettava päätelaiteratkaisu, josta on saatavilla kaksi versiota: laina- ja kioskityöasema.
Valtorin Tori-Mobiililaitepalveluiden valikoimasta löytyy nyt uusi ja kustannustehokas Kevyt Mobiili Pilvi -palvelu, joka on suunniteltu erityisesti Valtorin pienasiakkaille.
Valtorissa työelämän käytännöistä on sovittu yhdessä. Olemme kokeillen kehittäneet monipaikkaisen työskentelyn periaatteita ja käytäntöjä, jotka on nyt koottu yksiin kansiin pelikirjaksi.
Asiakkuuspäällikkö Maiju Väänäsen mielestä Valtorissa työskennellään asiakkaan kanssa samalla puolella pöytää sujuvan arjen ja tavoitteen aikaansaamiseksi.
Mirt Harjunheimo aloitti oman Valtori-uransa Valtori Akatemia -harjoitteluohjelman kautta vuonna 2019 päätelaitteiden ja työasemien hallinnoinnin parissa.
Valtorin lähes 30 toimipisteessä eri puolilla Suomea työskentelee yli 1400 asiantuntijaa. Etätyön yleistyminen ja paikkariippumattomuus asettavat haasteita toimitilaratkaisuille.
Valtori on mukana mahdollistamassa valtiolla tehtävää sujuvaa monipaikkaista työtä. Olemme nyt laatineet tarkemmat tavoitteet sille, millaisen monipaikkaisen käyttäjäkokemuksen tarjoamiseen Valtori palvelujensa avulla tähtää. Samalla tavoitteet ohjaavat palvelukehitystä toteuttamaan tätä kokemusta.
Valtorin ICT-muuttopalvelua käyttämällä asiakas voi keskittyä omaan ydintoimintaansa ja jättää ICT-muuttoihin liittyvät asiat Valtorin muuttopalvelun hoidettavaksi.
Valtti-työasemien leasingvaihtojen ohjeistusta ja työkaluja on kehitetty siten, että loppukäyttäjä pystyy mahdollisimman kattavasti ottamaan esiasennetun Valtti-työaseman itsenäisesti käyttöönsä.
Valtori kehittää tietoturvapalveluita asiakkaiden ajankohtaisiin tarpeisiin. Yhtenä isona kehityskohteena on julkisten verkkojen ja palvelujen käytön suojaaminen.
Valtion Valtti-työasemille tehdään säännöllisiä terveystarkastuksia. Terveystarkastuksen tavoitteena on seurata järjestelmän kuntoa sekä teknisestä että prosessien näkökulmasta ja löytää mahdollisia korjauskohteita ennakoivasti. Terveystarkastuksen tekijänä oli Valtorin yhteistyökumppani Microsoft. Marraskuun tarkastus osoitti, että tietoturvan, suorituskyvyn ja käytettävyyden osalta työasemat voivat hyvin.
Valtori uudisti valtionhallinnossa laajimmin käytössä olevan etäyhteyspalvelun entistä toimintavarmemmaksi.
Valtorin Tori-palvelujen asiakkaille järjestettiin Valtti Virtuaali -koeajo. Siinä asiakkaat saivat tutustua palveluun pelillisin menetelmin marraskuun aikana. Valtorissa tehdään yhä enemmän palvelujen kehittämistä monin eri tavoin yhdessä meidän asiakkaidemme kanssa, mihin myös tuleva strategiamme ohjaa.
Valtionhallinnon Tori-palveluiden asiakasorganisaatiot ovat ottaneet laajasti käyttöönsä Valtorin tuottamat uudet Viestintätekniikkapalvelut Perus-, Pilvi- ja Turvaviestin. Päätös siirtyä Perus- ja Pilviviestin käyttöön johtuu siitä, että nykyinen käytössä oleva VYVI-palvelun teknologia poistuu käytöstä joulukuun 2021 aikana.
Valtori sai kesällä toimeksiannon, jossa Rajavartiolaitokselle piti järjestää nopealla aikataululla Covid-todistusten mobiilitarkastukset maahan tuleville henkilöille. Rajavartiolaitoksen Covid-laitteet ovat osa Valtorin Tori-palveluiden Mobiililaitepalvelua.
Valtorissa on kehitetty erilaisia päätelaiteratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin. Päätelaitepalvelu Valtin rinnalla on saatavana virtuaalinen työtilaratkaisu Valtti Virtuaali, josta hyötyvät mm. tutkijat, konsultit, yhteistyökumppanit tai paljon matkatöitä tekevät valtionhallinnon työntekijät.
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin puhelunvälityksessä on otettu käyttöön puhebotti eli puheentunnistuspalvelu. Ensimmäisenä puhebotti otettiin käyttöön TE-toimistojen puhelunvälityksessä viime kuussa.
Moderni monipaikkainen työ on valtionhallinnon lähitulevaisuuden työntekemisen tapa.
Tänään tutustumme kahteen mielenkiintoiseen valtorilaiseen: Arsi Atomiin ja Pia Pulkkiseen, jotka molemmat toimivat komponenttivastaavina Valtorissa.
Kohta vuoden päivät olen saanut olla mukana Valtorin matkassa rakentamassa ensiluokkaista asiakaskokemusta Muutosohjelman vetäjänä. Käynnissä oleva strategian jalkauttamisen ohjelma sisältää monipuolisesti uusien toimintatapojen kehittämistä ja käyttöönottoa läpi organisaation ja yli organisaatiorajojen. Tuloksena asiakkaat pääsevät vaikuttamaan vahvemmin ja saavat parempia palveluita.
Valtorissa työskentelee kolme HR Partneria. Kaisa Uotilan, Margit Alatalon ja Timi Lallimon tehtävänä on tukea henkilöstöjohtamista ja esihenkilötyötä Valtorin eri tulosyksiköissä sekä kehittää vuoropuhelua yksiköiden ja HR:n välillä.
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tarjoaa valtionhallinnon organisaatioille mobiililaitepalvelun, joka sisältää mobiililaitteiden lisäksi keskitetyn hallintaratkaisun.
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tiedotti eilen 22.4. valtionhallinnon etäkäyttöpalvelun haavoittuvuuden mahdollisesta hyväksikäytöstä. Haavoittuvuuden mahdollinen hyödyntäminen kyettiin estämään nopeasti. Tilanteesta on nyt saatu lisätietoja.
Valtorissa on tuotteistettu tutun päätelaitepalvelu Valtin rinnalle virtuaalinen työtilaratkaisu Valtti Virtuaali. Palvelun etuna on se, että käyttäjä pääsee turvallisesti tarvitsemiinsa palveluihin esimerkiksi omalta kotikoneeltaan.
Valtorin puhelunvälityspalvelun asiakastyytyväisyyskyselyssä kiitosta palvelualttiudesta.
Käyttäjätyytyväisyys vuonna 2020 oli 9,22 asteikolla 1–10, kun se edellisvuonna oli 9,14.
Me valtorilaiset toivotamme hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneillemme.
Etätyöaika tuo asiakaspalvelijan arkeen entistä ihmisläheisemmän vivahteen, kun puheluissa kuuluu erilaisia oman elämän ääniä. Kesken keskustelun linjan päästä saattaa saada käskyn: ”Ole hiljaa, istu!”.
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin tuottamien videoneuvottelupalveluiden ja verkkokokousten käyttö on kasvanut tänä vuonna voimakkaasti. Näiden palveluiden toimivuuteen panostetaan, jotta työskentely valtiolla on sujuvaa ja turvallista.
”Saamani sotilasansiomitali liittyy Valtorin kykyyn mahdollistaa työnteko näinä vaikeina aikoina, kun siirryimme poikkeusoloihin. Ansiomitali on huomionosoitus koko Valtorille”, Lehmus sanoo.