Tuotamme perustietotekniikkapalveluja koko valtionhallinnolle. Asiakkaamme saavat meiltä muun muassa tietokoneita, puhelimia, tietoliikenneyhteyksiä sekä pilvikapasiteettia. Palvelujemme ansiosta valtionhallinnon työntekijöiden on mahdollista tehdä työtään, myös poikkeustilanteissa.

Osan palvelutuotannosta teemme itse ja osan hankimme kumppaneilta. Palveluja tuotetaan kahdessa eri ympäristössä: valtionhallinnon yhteisessä verkossa ja turvallisuusviranomaisten käytössä olevassa turvallisuusverkossa. 

Monipuolisia tietotekniikkapalveluja 

Palvelustrategiamme mukaisesti palvelut on jaettu palveluportfolioalueisiin kooten samantyyppiset palvelut asiakastarpeiden mukaisesti yhteen.  

Palveluvalikoimamme on laaja. Toimintamme mittakaavasta kertoo esimerkiksi se, että vastuullamme on yli 100 000 työasemaa ja 12 000 palvelinta.

Tutustu palveluihimme:

Valtorin Tori-palvelujen valikoima on jaettu palveluportfolioalueisiin. Henkilökohtaiset ICT-palvelut -portfolioalue: työasemat, puhelin- ja mobiililaitteet sekä virtuaalinen työympäristö. Käytön tukipalvelut -portfolioalue: käyttäjätuki. Organisaation ICT-palvelut -portfolioalue: identiteetin- ja pääsynhallinta, verkkoviestinnän palvelut, lisenssit, asiantuntijan alustapalvelut, toimialuepalvelut. ICT-asiantuntijapalvelut -portfolioalue: asiantuntijapalvelut. ICT-taustapalvelut-portfolioalue: tietoliikennepalvelut, konesali- ja kapasiteettipalvelut, integraatiopalvelut, hallinta- ja valvontapalvelut, päätelaite- ja palvelinsuojapalvelut, valvontapalvelut, palveluympäristön tietoturvapalvelut, verkon tietoturvapalvelut, pilven tietoturvapalvelut. Pilvipalvelut ja muut horisontaalit -palveluportfolioalue: eri portfolioalueiden pilvipalveluiden kokonaisuus ja muut portfolioalueiden läpileikkaavat palvelut.

Kuva: Valtorin Tori-palvelujen valikoima (kuvalähde: Valtori)

 

Henkilökohtaiset ICT-palvelut

Valtorin valikoimasta löytyy valtiolla työskentelevän päivittäisessä työssään tarvitsemia ICT-laitteita ja -järjestelmiä, kuten tietokoneita, mobiililaitteita, videoneuvottelupalveluja sekä viestintäsovelluksia. Palvelujen avulla mahdollistamme asiakkaidemme päivittäisen työskentelyn toimistolla tai etänä.

Organisaation ICT-palvelut

Tarjoamme valtionhallinnon organisaatioille ICT-peruspalveluja, kuten identiteetinhallinnan ja kertakirjautumisen ratkaisuja, valtion yhteisiä julkaisualustoja sekä asiantuntijan alustapalveluja. Palvelujen avulla organisaatiot voivat keskittyä ydintoimintaansa.

ICT-asiantuntijapalvelut

Asiantuntijamme tukevat asiakkaitamme ICT-peruspalveluiden hyödyntämisessä ja kehittämisessä. ICT-muuttopalvelun avulla toimitilojen väliset muutot sujuvat käden käänteessä.

ICT-taustapalvelut

Valikoimasta löytyy myös valtionhallinnon yhteisten ICT-palvelujen käytön mahdollistavat ja turvaavat palvelut, kuten konesali- ja kapasiteettipalvelut, tietoliikennepalvelut sekä integraatiopalvelut. Asiakasorganisaatioidemme päätelaitteet, palvelimet ja tietoliikenne verkossa suojataan kattavilla tietoturvapalveluilla.

Käytön tukipalvelut

Valtorin asiakastuki palvelee valtionhallinnon työntekijöitä palveluidemme käytössä ja häiriötilanteissa palveluportaalien kautta sekä puhelimitse.

Näiden lisäksi tarjoamme pilvipalveluja erilaisiin asiakastarpeisiin.

Asiakkaamme: kun haluat lisätietoa palveluista ja niiden käyttöönottamisesta, otathan yhteyttä omaan asiakkuus- tai asiakaspalvelupäällikköösi. Lisätietoa palveluista voit lukea Valtorin asiakastyötilasta ja Asiakastyötila Joikusta.

Palveluja kehitetään jatkuvasti 

Kehittämisellä varmistetaan, että jatkuvasti muuttuvassa toiminta- ja teknologiaympäristössä voidaan tuottaa asiakastarpeiden mukaisia palveluja. Kehittämistä tehdään palveluihin, tuotteisiin, asiakkuuksiin sekä sisäiseen toimintaan liittyen.

Tutustu tietoturvapalveluiden kehittämiseen