Hyppää sisältöön

Puhebotti aloitti toimintansa Valtorin puhelunvälityspalvelussa

Julkaisuajankohta 7.10.2021 8.37
Tiedote
Kuvituskuva puhelimessa olevasta robotista.

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin puhelunvälityksessä on otettu käyttöön puhebotti eli puheentunnistuspalvelu. Ensimmäisenä puhebotti otettiin käyttöön TE-toimistojen puhelunvälityksessä viime kuussa.

Syyskuun aikana TE-toimistojen vaihteisiin soitettiin noin 7 000 puhelua, joista botti käsitteli 1 600 puhelua eli noin 23 %. 
 
Puhebotti hoitaa asiakasvirastojen asiakaspalvelusarjoihin kuuluvia puheluita. ”Puhebotti on hoitanut hommansa niin hyvin, etteivät asiakkaat tai henkilöstö ole edes huomanneet muutosta”, kertoo palvelupäällikkö Kirsi Suovalkama TE-asiakaspalvelukeskuksesta.
 
Puheentunnistuksen pilotointi aloitettiin 1.10. myös Maanmittauslaitoksen (MML) vaihteessa, jossa käyttöönotto on sujunut mallikkaasti. Puheentunnistuksen käyttöönottoja jatketaan projektin kuluessa.


Lisätietoja:

Valtorin omalta asiakaspalvelupäälliköltä

Lue lisää:

Heillä on hyvä asenne – De har bra attityd

Kehittäminen Paikkariippumaton työ Tekoäly Tiedote Vastuullisuus

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet

Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!

Sivun alkuun