Puhebotti aloitti toimintansa Valtorin puhelunvälityspalvelussa
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin puhelunvälityksessä on otettu käyttöön puhebotti eli puheentunnistuspalvelu. Ensimmäisenä puhebotti otettiin käyttöön TE-toimistojen puhelunvälityksessä viime kuussa.
Syyskuun aikana TE-toimistojen vaihteisiin soitettiin noin 7 000 puhelua, joista botti käsitteli 1 600 puhelua eli noin 23 %.
Puhebotti hoitaa asiakasvirastojen asiakaspalvelusarjoihin kuuluvia puheluita. ”Puhebotti on hoitanut hommansa niin hyvin, etteivät asiakkaat tai henkilöstö ole edes huomanneet muutosta”, kertoo palvelupäällikkö Kirsi Suovalkama TE-asiakaspalvelukeskuksesta.
Puheentunnistuksen pilotointi aloitettiin 1.10. myös Maanmittauslaitoksen (MML) vaihteessa, jossa käyttöönotto on sujunut mallikkaasti. Puheentunnistuksen käyttöönottoja jatketaan projektin kuluessa.
Lisätietoja:
Valtorin omalta asiakaspalvelupäälliköltä
Lue lisää:
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!