Hyppää sisältöön

Viestintätekniikkapalvelut mahdollistavat monipuolisen käyttökokemuksen asiakkaille

3.12.2021 8.59
Tiedote
Pöydällä on tabletti, jossa kuvana on graafi. Lisäksi pöydällä on kännykkä ja kahvikuppi.
Kuvan lähde: Pixabay

Valtionhallinnon Tori-palveluiden asiakasorganisaatiot ovat ottaneet laajasti käyttöönsä Valtorin tuottamat uudet Viestintätekniikkapalvelut Perus-, Pilvi- ja Turvaviestin. Päätös siirtyä Perus- ja Pilviviestin käyttöön johtuu siitä, että nykyinen käytössä oleva VYVI-palvelun teknologia poistuu käytöstä joulukuun 2021 aikana.

”Perus- ja Pilviviesti takaavat asiakkaille laadukkaat, turvalliset ja monipuoliset palvelut. Eri hallinnonalat tarvitsevat erilaisia mahdollisuuksia”, toteaa tuotepäällikkö Pia Sundström Valtorista.

Perusviesti on helppokäyttöinen palvelukokonaisuus

Perusviesti soveltuu organisaatiolle, jotka käsittelevät paljon turvaluokiteltua tietoa. Se on helppokäyttöinen ja tietoturvallinen palvelukokonaisuus. Palvelu on käytettävissä Valtti-työasemilla sekä vastaavilla päätelaitteilla 24/7.

Palvelussa toimivat sähköposti sekä verkkokokous- ja pikaviestipalvelu Skype. Lisäpalveluna on saatavana myös tiimityöväline (Teams) pilvipalveluna Pilviviestistä. Perusviestipalvelu tuotetaan Suomessa. Valtori huolehtii Perusviestin teknologian päivittymisestä.

Pilviviestissä aina uusin teknologia käytettävissä

Pilviviesti on kustannustehokas vaihtoehto, ja sitä on helppo käyttää eri päätelaitteilla. Pilviviestillä on vaivaton kokoustaa ja työstää dokumentteja eri sidosryhmien kesken. Palvelussa toimii Pilvisähköposti (Outlook). Sitä voi käyttää sisäisestä tai julkisesta verkosta.

Pilviviesti on loistava työväline esimerkiksi kansainväliseen yhteistyöhön. Kokoukseen voi osallistua samanaikaisesti suuri joukko ihmisiä ja materiaalin jakaminen on helppoa. Pilviviestistä voi lähettää myös turvaviestin.

Palvelun käyttö on turvallista kaksivaiheisen tunnistuksensa vuoksi. Aina ajantasainen palvelu ja uusin teknologia päivittyy nopeasti.

Turvaviestillä viestitään tietoturvallisesti

Perus- ja Pilviviestin lisäksi asiakkaalla on mahdollisuus tilata myös Turvaviesti. Palvelu on käytettävissä eri päätelaitteilla, myös mobiilissa. Palvelussa on käytössä myös lukukuittaus. Turvaviesti täyttää saavutettavuusdirektiivin (2016/2102) vaatimukset.

Uudet palvelut ovat asiakkaiden käytössä jo laajasti

”Pilviviestiin on nyt siirretty lähes 13 000 asiakkaiden sähköpostitiliä. Perusviestin osalta on tehty 73:n asiakkuuden siirrot, yhteensä noin 35 000 sähköpostitiliä ja 33 500 Skype-käyttäjää. Vuoden 2021 loppuun mennessä on siirretty 54 500 sähköpostitiliä tavoiteympäristöön”, Sundström summaa.

Hyvällä yhteispelillä urakka saatiin päätökseen tavoitteiden mukaisesti. ”Kyllä Valtorista löytyy erinomaista osaamista. Haluamme kiittää kaikkia käyttöönottoprojekteihin osallistuneita”, hän iloitsee.

Lue myös 11.2.2021 julkaistu asiakastarina pilviviestin hyödyistä:

Pilviviesti käyttöön KEHA-keskuksessa, ELY-keskuksissa ja TE-toimistoissa: kustannustehokas ja monipuolinen palvelu

Lisätietoja

Valtorin asiakaspalvelupäälliköiltä

Kehittäminen Paikkariippumaton työ Perusviesti Pilvi Pilviviesti Tiedote Tietoturva viestintatekniikkapalvelut

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa Digiarjessa valtiolla -uutiskirje

Saat IT-vinkkejä ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu aiempiin uutiskirjeisiin ja tilaa omaan sähköpostiisi!