Hyppää sisältöön

Yhteiskehittämistä: Valtorin asiakkaat testasivat Valtti Virtuaalia koeajossa

Julkaisuajankohta 8.12.2021 14.56
Tiedote
Mies istuu kotona tietokoneen ääressä etäyhteyden päässä muista, jotka myös ovat etänä. Hän tervehtii ihmisiä ja heilauttaa kättään.

Valtorin Tori-palvelujen asiakkaille järjestettiin Valtti Virtuaali -koeajo. Siinä asiakkaat saivat tutustua palveluun pelillisin menetelmin marraskuun aikana. Valtorissa tehdään yhä enemmän palvelujen kehittämistä monin eri tavoin yhdessä meidän asiakkaidemme kanssa, mihin myös tuleva strategiamme ohjaa.

Yhteistyö oli hedelmällistä

Valtti Virtuaali -koeajo koettiin hedelmälliseksi yhteiskehittämiseksi monin eri tavoin. "Saadut palautteet auttavat meitä kehittämään palvelua asiakkaiden toivomaan suuntaan. Olen iloinen, että pääsin keskustelemaan palvelun sisällöstä testaukseen osallistuneiden asiakkaiden kanssa", palvelupäällikkö Juha Pernu Valtorista kuvailee.

Teamsiin oli tehty varikko, jossa asiakkaat saivat ajon aikana esittää kysymyksiä. ”Järjestimme samanlaisen tilaisuuden valtorilaisille vuosi sitten. Hyödynsimme ideaa tässä yhteiskehittämisen työpajassa asiakkaiden kanssa”, koeajon koordinaattorina toiminut Tiina Rautio kommentoi. 

Koeajon tavoitteet saavutettiin 

Päällimmäiset kokemukset työpajasta ovat osoittautuneet myönteisiksi. Kiinnostuneita koeajajia oli enemmän kuin osattiin odottaa. Suhtautuminen palveluun on pääosin myönteistä. Asiakkaat pysyivät mukana koko tilaisuuden ajan ja suunnitteluun sekä fasilitointiin oltiin tyytyväisiä.

”Ytimessä olivat Valtorin asiakkaat, joilla oli mahdollisuus kokeilla palvelua osana arjen työtään ja antaa palautetta yhteisessä fasilitoidussa jakamistuokiossa”, fasilitaattorina toiminut Timo Kuntsi HAUS kehittämiskeskuksesta kertoo.

Asiakaspalautteita: 

  • ”Hienosti toteutettu koeajo. Oli ensimmäinen kerta, kun itse olin mukana tällaisessa tapahtumassa. Näitä lisää, eikä pelkkiä kalvosulkeisia tulevista uudistuksista.”
  • ”Erinomainen tapa tutustua tuotteeseen.”
  • ”Hyvä konsepti ja esittely.”
  • ”Koeajo oli selkeä ja hyvin järjestetty.”
  • ”Ohjeistusta on varaa parantaa. Ilman starttia olisi ollut vaikeaa ottaa käyttöön.”
  • ”Kiitos, kun sain olla mukana ajelemassa.”

Kiitos kaikille palautteista ja kehitysehdotuksista!

Miten tästä eteenpäin?

Palvelun kehittäminen yhdessä asiakkaiden kanssa on johtanut meneillään oleviin uusiin Valtti Virtuaali -palvelun käyttöönottoihin. Palvelusta kiinnostuneet asiakkaat voivat olla yhteydessä omaan asiakaspalvelupäällikköönsä.

Tutustu Lucia Jakobssonin asiakastarinaan: Vankiterveydenhuollon asiakascase: ”Ilman Valtti Virtuaalia työ potilastietojärjestelmän aikaansaamiseksi olisi ollut mahdotonta”

Lisätietoja

Valtorin asiakaspalvelupäälliköt
 

Kehittäminen Paikkariippumaton työ Tiedote Timantti Valtti Virtuaali työasemat

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet

Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!

Sivun alkuun