Hyppää sisältöön

”Teemme muutot asiakkaalle mahdollisimman helpoksi”

Julkaisuajankohta 11.2.2022 14.17
Tiedote
Iso ja valoisa kalustettu monitoimitila.

Valtorin ICT-muuttopalvelua käyttämällä asiakas voi keskittyä omaan ydintoimintaansa ja jättää ICT-muuttoihin liittyvät asiat Valtorin muuttopalvelun hoidettavaksi. 

Jokaista muuttoa varten Valtori nimeää vastuullisen muuttokoordinaattorin, jolla on laaja kokemus perustietotekniikan muuttamisesta toimipisteestä toiseen. Lisäksi hänellä on tietoa muuttoihin liittyvistä erityistarpeista. 

Muuttopalvelu huolehtii asiakkaan puolesta tarvittavat resurssit tietoliikenneyhteyksien aikaansaamiseksi, kuten lähituen ja tietoliikenneasiantuntijoiden varaamisen.

Toimitilat ja ICT kulkevat käsi kädessä

ICT-muuttopalvelu räätälöidään asiakkaan tarpeiden ja muuton laajuuden mukaisesti. Muuttoja tehdään toimeksiantona joko suoraan asiakkaalta tai sitten ns. ”avaimet käteen” -periaatteella, jolloin Valtorin muuttopalvelu toteuttaa muuton yhteistyössä Senaatti-kiinteistöjen kanssa.

”Teemme muutot asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. Asiakas pääsee työskentelemään muuton jälkeen valmiiseen työympäristöön, jossa on käytettävissä tehokkaat ja työskentelyä tukevat ICT-palvelut”, tuotepäällikkö Lauri Valtakari kuvailee Valtorista.

Valtorin ICT-muuttopalvelun asiakas saa Valtorin perustietotekniikkapalvelut, jossa on huomioitu julkishallinnon ohjeet ja suositukset ICT-teknologiaan liittyvissä asioissa.

ICT-muuttojen toteutus pähkinänkuoressa

Toimitilojen ICT-muutot

  • Valtori koordinoi mm. laitteiden siirrot paikasta toiseen
  • Valtori osallistuu rakennushankkeisiin

Asiakas uudistaa tilojaan

  • Valtori koordinoi mm. tietoliikennemuutokset, tulostus- ja AV-ratkaisut, infonäytöt ja videolaitteistot

Toimipisteen lakkauttamiset

  • Valtori koordinoi mm. ICT-laitteiden hallitun purkamisen ja SER-kierrätyksen.

Koordinointikuva perus- ja lisäpalveluista, jotka ovat Tietoliikenne, Aluepalvelut, Tulostus ja viestintäteknologia ja Toimipisteen erikoistilat.

Asiakaspalautetta muutoista

  • ”Toiminta ICT-muuttopalvelun kanssa on ollut helppoa ja asiantuntevaa.”
  • ”Valtorin osaaminen on ollut huippua. Muutto hallussa ja asiat etenivät jouhevasti maaliin.”
  • ”Yllättävän hyvin homma eteni ja valmistui.”

Palvelun tilaaminen on helppoa 

  • Tilaus Valtorilta ja Senaatti-kiinteistöjen kautta
  • Asiakasportaalin kautta tilauslomakkeella
  • Sähköpostilla: ict-muuttopalvelu[at]valtori.fi

Lisätietoja

AV ICT-muuttopalvelu Paikkariippumaton työ Tiedote Tietoturva tietoliikennepalvelut

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet

Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!

Sivun alkuun