Hyppää sisältöön

Heillä on hyvä asenne – De har bra attityd

5.3.2021 15.34
Tiedote
Puhelunvälityspalvelija istuu luurit päässään tietokoneen äärellä.

Valtorin puhelunvälityspalvelun asiakastyytyväisyyskyselyssä kiitosta palvelualttiudesta.

Valtorin puhelunvälityspalvelun asiakastyytyväisyys on noussut. Tyytyväisimpiä asiakkaat ovat olleet puhelinvaihteen ja ylläpitotehtävissä toimivien ystävällisyyteen ja palvelualttiuteen. Eniten kehitettävää koettiin puheluiden ohjaamisessa oikealle taholle ja puhelinvaihteen toiminnasta tiedottamisessa.

Kyselytulosten keskiarvo nousi, ja se on nyt 3,9 (asteikolla 1–5; erittäin huono– erittäin hyvä). Vuonna 2020 tulosten keskiarvo oli 3,77. Korkeimmat arvosanat saatiin puhelinvaihteen ja ylläpitotehtävissä toimivien ystävällisyydestä ja palvelualttiudesta, joissa vastausten keskiarvot olivat 4,22 ja 4,43. 

Matalimmat arvosanat saatiin puhelujen ohjaamisesta oikeaan paikkaan (3,53) ja puhelinvaihteen toiminnasta tiedottamisen riittävyydestä (3,43).

Puhelun ohjaaminen oikeaan paikkaan on tiiviisti sidoksissa puheluvälitystietokannan ajantasaisuuteen. ”Jatkamme yhteistyötä asiakkaan kanssa tietokannan oikeellisuuden ja ajantasaisuuden parantamiseksi ja samalla lisäämäämme palvelusta tiedottamista”, kertoo yksikönpäällikkö Outi Rautio Valtorista.

Puhelunvälityspalvelun oma asiakastyytyväisyyskysely on toteutettu vuosittain vuodesta 2007 eli palvelun alusta asti. 

”Kysely toteutetaan säännöllisesti, jotta saamme kommentteja asiakkailta palvelun kehittämiseksi”, Rautio jatkaa.

Kysely toteutettiin helmikuussa 2021 Webropol-kyselynä. Se lähetettiin palvelun yhteyshenkilöille. Kyselyä oli myös mahdollista jakaa muille vastaajille. 

Kyselyyn saatiin 91 vastausta. Kiitos kaikille vastaajille!

Tietoa Valtorin puhelunvälityspalvelusta

  • Puhelunvälityspalvelu on käytössä yli 50:llä valtionhallinnon organisaatiolla.
  • Puheluita vastaanotetaan päivittäin keskimäärin 7 000 kpl, kiireisinä päivinä jopa yli 10 000.
  • Valtori on tuottanut palvelua vuodesta 2014 lähtien. 
  • Palvelua tuottava yksikkö on hoitanut puhelunvälitystehtävää vuodesta 2007 alkaen Valtorissa.

Lisätietoja:

Yksikönpäällikkö Outi Rautio, outi.rautio[at]valtori.fi

Palvelupäällikkö Mari Korhonen, mari.korhonen[at]valtori.fi

Kehittäminen Tiedote