Hyppää sisältöön

Uusi ura Valtorissa: Asiakkuuspäällikkö mahdollistaa sujuvan arjen asiakkaalle 

Julkaisuajankohta 7.12.2022 16.39
Tiedote
Joukko ihmisiä yhteisen pöydän ympärillä neuvotteluhuoneessa.
(Kuva: Valtori)

Asiakkuuspäällikkö Maiju Väänäsen mielestä Valtorissa työskennellään asiakkaan kanssa samalla puolella pöytää sujuvan arjen ja tavoitteen aikaansaamiseksi. 

”Valtori on taustatoimija. Mietimme yhdessä asiakkaan kanssa tavoitteita, ja miten Valtorin palvelut auttavat saavuttamaan ne”, hän kuvailee.

Maiju Väänänen.

Maiju Väänänen

Paluumuutto juurille Pohjois-Karjalaan

Työuraa Valtorin Asiakaskokemus-tulosyksikössä Maiju Väänäselle on kertynyt noin kaksi kuukautta. Hänellä on takana varsin mielenkiintoinen työhistoria – työkokemusta niin Suomesta kuin ulkomailta.  

Väänänen paluumuutti muutama vuosi sitten takaisin Joensuuhun, jossa myös Valtorilla on oma toimipiste. Valtorin yhteiskunnallinen merkitys ja tehtävän laajuus kiinnostivat häntä hakeutumaan töihin valtionhallinnon isoon ICT-taloon. 

”Mietin, että saan työskennellä mielenkiintoisten asiakkaiden parissa organisaatiossa, jossa asiakaskokemus on nostettu strategian ytimeen. Myös joustavuus tehdä etätöitä toimi kilpailuvalttina”, Väänänen pohtii.

Elämä Joensuussa on hänen mielestään helppoa ja rauhallista. ”Täältä löytyy kaikkea.”

Aikaisemmin Väänänen työskenteli kansainvälisissä IT-alan yrityksissä asiakkuudenhallinnan ja IT-alan myynnin tehtävissä. Sitten hän päätti tehdä sivuloikan opashommiin rakkaan harrastuksensa innoittamana. 

Muutaman vuoden pesti oppaana vei hänet niin Vietnamiin, Pohjois-Suomeen kuin Etelä-Savoonkin muun muassa kalliokiipeilemään, kajakoimaan ja norppasafareille. 

Tavoitteena tyytyväinen asiakas

Mitä yhtäläisyyttä löytyy eräoppaan ja asiakkuuspäällikön tehtävistä? 

”Oppaan tehtävänä on toimia taustalla ja saada asiat luistamaan. Tavoitteena on tuottaa hyvälaatuiset ohjelmapalvelut jokaisena päivänä. Asiakkuuspäällikkönä haluan varmistaa, että hommat toimivat niin kuin pitääkin. Molemmissa tehtävissä tavoitteena on tyytyväinen asiakas”, Maiju Väänänen kiteyttää. 

”Valtorissa meillä on loistava tiimi. Olen tuntenut itseni tervetulleeksi porukkaan. Haasteet ratkaistaan tiiminä, me myös onnistumme tiiminä”, Väänänen lisää.

Mistä työhyvinvointia arkeen? 

Maiju Väänänen kertoo olevansa intohimoinen luonnossa liikkuja. ”Meillä on saarimökki, jossa ei ole sähköjä eikä juoksevaa vettä. Vara-akkujen kanssa voi toki tehdä töitä. Aamukahvit suon laidalla on ihan parasta”, hän iloitsee. 

Miten yhteistyö asiakkaan – VTH:n – kanssa sujuu?

Maiju Väänäsen yhtenä asiakkuutena on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen Vankiterveydenhuollon yksikkö (VTH).

Miten yhteistyö Valtorin kanssa toimii, Lucia Jakobsson (VTH)?

”Olen yhteistyöhömme erittäin tyytyväinen. Onnistumisessa auttaa se, kun asiakkaana ymmärrän IT-kieltä ja voin osallistua aktiivisesti ongelmien ratkaisuun. VTH:n kentältä tosin kerrotaan, että jonotusaika puhelimitse Valtorin helpdeskiin on pitkä. Olenkin neuvonut tekemään tiketin TOP-portaalin kautta. Valtori seuraa helpdeskin jonotusaikoja, joita katsomme yhdessä yhteistyökokouksissamme. Tilastot ovat yleensä positiivinen yllätys, vaikka kentältä saattaa joskus kuuluakin soraääniä”, kertoo Lucia Jakobsson, joka toimii IT-erikoissuunnittelija / tietoturvavastaavana VTH:ssa.

Asiantuntija- ja kumppanipalvelut Kehittäminen Paikkariippumaton työ Tietoturva Työntekijäkokemus Vastuullisuus viestintätekniikkapalvelut

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet

Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!

Sivun alkuun