Digitalisoituvassa yhteiskunnassa asiakastarpeita ei voi hyvin kartoittaa ilman aktiivista osallistamista. Hyvän asiakaskokemuksen ja luottamuksen saavuttaminen vaatii aina toimivaa asiakasyhteistyötä ja vuorovaikutusta. Avoimuudella ja rakentavalla yhteistyöllä saavutamme tuloksia: parannamme palvelujemme laatua ja saavutamme kustannussäästöjä.

Yhdessä kehittämällä sitoudumme valtionhallinnossa yhteisiin päämääriin ja varmistamme, että oikeisiin kehityskohteisiin satsataan. 

Lue kehittämistyöstä

Mikä on valtion yhteisten tieto- ja viestintäteknisten palveluiden suunta? Valtorissa on käynnistetty Tavoitetila 2030 -ohjelma

Valtori on käynnistänyt valtiovarainministeriön toimeksiannosta ohjelman valtion yhteisten tieto- ja viestintätekniikkapalvelujen tavoitetilasta vuonna 2030. Ohjelmassa määritellään tavoitetila ja sille luodaan toimeenpanosuunnitelma. Ohjelmassa suunnitellaan toimenpiteitä, joiden avulla haluttuun tavoitetilaan päästäisiin 2030-luvulla. Valtori vastaa ohjelman toimeenpanosta ja vaiheistuksesta valtiovarainministeriön ohjauksessa.

Lue lisää

Asiakasohjaus ja -yhteistyö tiivistyneet Valtorin asiakasneuvottelukunnan toimikaudella 2023–2024

Valtorin asiakasneuvottelukunta (ANK) on pyrkinyt olemaan nyt päättyvän toimikautensa vision mukaan ”asiakaskunnan ääni ja verkostoitunut yhteistyönrakentaja.”

Lue lisää

Turvallista kokoustamista uusilla videoneuvottelupalveluilla

Toimivat verkkokokoukset mahdollistavat sujuvan arjen kustannustehokkaasti. Valtori uudisti vuoden 2024 aikana videoneuvottelupalvelut vastaamaan asiakkaiden ajankohtaisia tarpeita kuten turvallista kokoustamista verkon yli. 

Lue lisää

Opetushallitus on siirtynyt Sivi-palvelun käyttäjäksi 

Opetushallituksen tarina liittyy juttusarjaamme, jossa kerromme asiakkaiden kokemuksia Valtorin tuottaman sisäisen viestinnän julkaisualustan Sivi-palvelun käyttöönotoista. Toivomme, että tarinoista on hyötyä niille organisaatioille, jotka vielä miettivät julkaisujärjestelmän käyttöönottamista. 

Lue lisää

Tulevaisuuden VIA-palvelu on uudistuksen myötä kustannustehokkaampi asiakkaillemme

Valtorin tuottama Yhteinen integraatioalusta VIA on keskitetty tiedonvälityspalvelu, jonka avulla valtionhallinnon organisaatiot voivat toteuttaa järjestelmäintegraatioitaan. 

Lue lisää

Intranet-uudistus: Luonnonvarakeskuksessa intraa voi lukea suomen ja englannin kielellä

Luonnonvarakeskus Luke on siirtynyt käyttämään Sisäisen viestinnän julkaisualusta Sivi -palvelua, jonka tuottaa Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori. 

Lue lisää

Yksi raportti, kiitos!

… ja saako sen huomiseksi? Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? Parhaimmillaan raportointi on hyvin suoraviivaista ja nopeaa, mutta matkalla täydellisyyteen saattaa kuitenkin olla pari muuttujaa, joita avaan blogitekstissäni. 

Lue lisää

Valtorin arvot ovat vastuullinen arvostava luotettava osaava.

Valtorin arvot uudistettiin henkilöstön kanssa yhdessä

Valtorin arvoja on uudistettu ja kiteytetty. Uudistetut arvomme on tehty yhdessä koko henkilöstömme kanssa.

Lue lisää

Kuvalähde: Adobe Stock

Toiminnanohjausjärjestelmän asiantuntijatyölle väliaikaishankinta

Toiminnanohjausjärjestelmän asiantuntijatyön kilpailutuksessa toimittajiksi valikoituivat Sofigate ja CGI.

Lue lisää

Kuvassa kaksi miestä ja kaksi naista, joista yhdellä on pyörä, kävelevät rinnakkain korttelin sisäpihalla.

ICT-palvelutoimittajainfo: Kumppanihallinnalla tehostetaan yhteistyötä Valtorin ja toimittajien välillä

ICT-palvelutoimittajat ovat Valtorille tärkeitä yhteistyökumppaneita, ja heille järjestetään infotilaisuuksia säännöllisin väliajoin, viimeksi 23.5.2024.

Lue lisää