Digitalisoituvassa yhteiskunnassa asiakastarpeita ei voi hyvin kartoittaa ilman aktiivista osallistamista. Hyvän asiakaskokemuksen ja luottamuksen saavuttaminen vaatii aina toimivaa asiakasyhteistyötä ja vuorovaikutusta. Avoimuudella ja rakentavalla yhteistyöllä saavutamme tuloksia: parannamme palvelujemme laatua ja saavutamme kustannussäästöjä.

Yhdessä kehittämällä sitoudumme valtionhallinnossa yhteisiin päämääriin ja varmistamme, että oikeisiin kehityskohteisiin satsataan. 

Lue kehittämistyöstä

Siirtyminen pilvipalveluihin: Tärkeä askel valtionhallinnon digitalisaatiossa

Valtion organisaatiot ovat toivoneet yhteisiä palvelukokonaisuuksia Valtorin tarjoamiin pilvipalveluihin. Vastaamme tarpeisiin ja tuotteistamme pilvityöympäristön koostamalla nykyisistä palveluistamme yhtenäisen kokonaisuuden, joka kattaa esimerkiksi päätelaitteen ja Microsoftin M365 -palvelut. Palvelukokonaisuuden ensimmäinen versio julkaistaan syksyn 2023 aikana.

Lue lisää

Etualalla istuu mies läppäri sylissään.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty – onnistuneen intraprojektin työkalut 

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) otti käyttöönsä Valtorin tarjoaman Sivi-palvelun, eli sisäisen viestinnän julkaisualustan, viime vuonna. Intranet-projekti vietiin läpi ketterin menetelmin 11.5.2022–31.10.2022.  

Lue lisää

Monipaikkainen työ Valtorissa -pelikirja mahdollistaa sujuvan ja turvallisen työskentelyn

Valtorissa työelämän käytännöistä on sovittu yhdessä. Olemme kokeillen kehittäneet monipaikkaisen työskentelyn periaatteita ja käytäntöjä, jotka on nyt koottu yksiin kansiin pelikirjaksi.

Lue lisää

Joukko ihmisiä yhteisen pöydän ympärillä neuvotteluhuoneessa.

Uusi ura Valtorissa: Asiakkuuspäällikkö mahdollistaa sujuvan arjen asiakkaalle 

Asiakkuuspäällikkö Maiju Väänäsen mielestä Valtorissa työskennellään asiakkaan kanssa samalla puolella pöytää sujuvan arjen ja tavoitteen aikaansaamiseksi. 

Lue lisää

Toimialuearkkitehtuurin uudistus mahdollisti eri toimialuevaihtoehdot kartoitus- ja tietoturvapalveluineen

Valtorin suunnitelmallisen varioinnin Suvanto-ohjelma vei läpi toimialuepalvelujen arkkitehtuurimuutoksen vuosina 2019–2022.

Lue lisää

Hankintapäätös: Identiteetinhallinnan uuden teknologian toimittaa Telia

Valtori on valinnut uuden identiteetinhallintajärjestelmän sopimustoimittajaksi Telia Finland Oyj:n. Valtori kilpailutti teknologian ja sen toimittamisen osana identiteetinhallintapalvelun kehittämistä.

Lue lisää

Miehellä on avonaisessa kädessään virtuaalisesti erilaisia pilvipalveluihin liittyviä kuvakkeita, kun hän istuu tietokoneen ääressä, ja hän näkyy kuvassa vain osittain.

Töissä Valtorissa: Tuotepäällikkö Jani Piironen edistää pilvipalveluiden kehitystä

Helsinkiläinen Jani Piironen on tuore valtorilainen. Hän aloitti työnsä Valtorissa pilvipalveluiden kehittäjänä elokuun lopulla. Erityisesti tuotepäällikön laaja pilvipalveluihin liittyvä kehitysrooli valtionhallinnossa kiinnostaa häntä.

Lue lisää

Harjoittelijasta komponenttivastaavaksi: Valtori Akatemia voi avata ovia mielenkiintoisille urapoluille

Mirt Harjunheimo aloitti oman Valtori-uransa Valtori Akatemia -harjoitteluohjelman kautta vuonna 2019 päätelaitteiden ja työasemien hallinnoinnin parissa.

Lue lisää

Asiantuntija ojentamassa kannettavaa tietokonetta toiselle henkilölle toimistotilassa.

Maanmittauslaitos otti kolme Valtorin palvelua käyttöön nopealla aikataululla – opit jaettavaksi

Viime kevään aikana Maanmittauslaitoksen (MML:n) 1 700 hengen organisaatiossa otettiin käyttöön Valtorin tuotteistetuista palveluista Viestintätekniikkapalvelut Pilviviesti, Mobiililaitepalvelu Mobiili Pilvi ja Sisäisen viestinnän julkaisualusta Sivi.  

Lue lisää

Kädessä kännykkä, jonka ympärillä paljon kuvaikoneja, jotka toimivat pilvipalvelussa.

Yhteisellä pilvikehittämisen matkalla asiakkaiden kanssa

Minkälaisia pilvipalveluja Valtorin asiakkaat tarvitsevat? Tätä kysymystä pohdittiin Pilvikehittämisen päivässä Helsingin Lintulahdessa. 

Lue lisää