Automatisoinnin tarve kasvaa usein, kun halutaan digitalisoida organisaation toimintaa ja tehostaa prosesseja. Ohjelmistorobotiikan avulla voidaan korvata manuaalisia rutiinitöitä ja tekoälyllä oppimista vaativaa aivotyötä. Keskeisinä automatisoinnin hyötyinä huomataan työn tehostumisen lisäksi päätöksenteon nopeutuminen ja kustannussäästöt. Tieto on ajantasaista ja luotettavaa. Asiointi on sujuvaa ja asiakkaan palvelukokemus paranee.

Valtori tukee valtionhallinnon digitalisaatiota ja automatisointia mm. kehittämällä teknisiä ratkaisuja joissa hyödynnetään tekoälyä ja ohjelmistorobotiikkaa.

Lue lisää tekoälystä ja automatisoinnista

Virtuaalisesta toimintaympäristöstä visioitu jo 40 vuotta sitten

Ennen kuin valtiot alkoivat puhua vakavissaan kyberavaruudesta, oli termi tuttu lähinnä William Gibsonin romaanista Neuromancer.

Lue lisää

Harjoittelijasta komponenttivastaavaksi: Valtori Akatemia voi avata ovia mielenkiintoisille urapoluille

Mirt Harjunheimo aloitti oman Valtori-uransa Valtori Akatemia -harjoitteluohjelman kautta vuonna 2019 päätelaitteiden ja työasemien hallinnoinnin parissa.

Lue lisää

Ihmisiä keskustelemassa pöydän ympärillä.

Panostus kyberturvallisuuteen: Valtori tarjoaa Lokienhallinta-palvelua joustavasti eri kokoisille asiakkailleen

Valtori pystyy nyt tarjoamaan asiakkailleen kattavat ratkaisut lokienhallintaan skaalautuvalla palvelulla, joka on osa tieto- ja kyberturvallisuuden valvontaa ja vaatimuksenmukaisuutta.

Lue lisää

Puhelinvaihde, jossa luurit ja puhelinpöytäteline näppäimistöineen.

Puhelunvälityspalvelu: palveluasiantuntijoitamme motivoi halu auttaa asiakasta

Puhelinvaihde on ikään kuin viraston käyntikortti. Soittaja luo mielikuvan viraston toiminnasta jo ensimmäisen kontaktin perusteella silloin, kun viraston puhelinvaihde vastaa. Ystävällinen ääni ja palveluhenkinen ote jää soittajalle mieleen positiivisena kokemuksena. 

Lue lisää

Rajanylistyspaikalla tullimiehet tarkastavat Covid-todistuksia.

Valtori mahdollisti Covid-todistusten mobiilitarkastukset nopealla aikataululla Suomen rajoille

Valtori sai kesällä toimeksiannon, jossa Rajavartiolaitokselle piti järjestää nopealla aikataululla Covid-todistusten mobiilitarkastukset maahan tuleville henkilöille. Rajavartiolaitoksen Covid-laitteet ovat osa Valtorin Tori-palveluiden Mobiililaitepalvelua.

Lue lisää

Automaattinen varmenteiden seuranta säästää manuaalista työtä

Valtorin toimittamien julkisten varmenteiden vanhenemisen seuranta on automatisoitu. Verkkotunnusten varmenteen eli sertifikaatin avulla mm. tunnistetaan verkkopalveluiden käyttäjän organisaatio ja salataan tietoliikenne internet-selaimen ja palvelimen välillä.

Lue lisää

Kuvituskuva puhelimessa olevasta robotista.

Puhebotti aloitti toimintansa Valtorin puhelunvälityspalvelussa

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin puhelunvälityksessä on otettu käyttöön puhebotti eli puheentunnistuspalvelu. Ensimmäisenä puhebotti otettiin käyttöön TE-toimistojen puhelunvälityksessä viime kuussa.

Lue lisää

Kuvituskuva

Tekoäly on täällä: ensimmäisenä Valtorilla tuotantoon tulee asiakastukea auttava chatbot

Valtoriin saadaan uutta palvelutarjontaa, kun ensimmäiset tekoäly- ja chatbot-ratkaisut saadaan pian käyttöön. Ratkaisut rakennettiin osana valtiovarainministeriön osin rahoittamaa Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelun parantamiseksi -hanketta.

Lue lisää

Vuonna 2020 automatisointi toi kustannussäästöjä 223 900 €, puhelujonotusaika oli keskimäärin 3,4 minuuttia, tukipyyntöjen määrä kasvoi 10 % edellisvuodesta ja käyttäjätyytyväisyys asteikolla 1-10 oli 9,22.

Valtionhallinnon IT-tukipalveluiden käyttäjätyytyväisyys on noussut koronavuoden murroksessa

Käyttäjätyytyväisyys vuonna 2020 oli 9,22 asteikolla 1–10, kun se edellisvuonna oli 9,14.

Lue lisää

Kuva jossa leikattava pukinparta ja teksti Turvallista joulua ja uutta vuotta 2021

Turvallista joulua ja uutta vuotta 2021!

Me valtorilaiset toivotamme hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneillemme.

Lue lisää