Automatisoinnin tarve kasvaa usein, kun halutaan digitalisoida organisaation toimintaa ja tehostaa prosesseja. Ohjelmistorobotiikan avulla voidaan korvata manuaalisia rutiinitöitä ja tekoälyllä oppimista vaativaa aivotyötä. Keskeisinä automatisoinnin hyötyinä huomataan työn tehostumisen lisäksi päätöksenteon nopeutuminen ja kustannussäästöt. Tieto on ajantasaista ja luotettavaa. Asiointi on sujuvaa ja asiakkaan palvelukokemus paranee.

Valtori tukee valtionhallinnon digitalisaatiota ja automatisointia mm. kehittämällä teknisiä ratkaisuja joissa hyödynnetään tekoälyä ja ohjelmistorobotiikkaa.

Lue lisää tekoälystä ja automatisoinnista

Kuvituskuva puhelimessa olevasta robotista.

Puhebotti aloitti toimintansa Valtorin puhelunvälityspalvelussa

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin puhelunvälityksessä on otettu käyttöön puhebotti eli puheentunnistuspalvelu. Ensimmäisenä puhebotti otettiin käyttöön TE-toimistojen puhelunvälityksessä viime kuussa.

Lue lisää

Kuvituskuva

Tekoäly on täällä: ensimmäisenä Valtorilla tuotantoon tulee asiakastukea auttava chatbot

Valtoriin saadaan uutta palvelutarjontaa, kun ensimmäiset tekoäly- ja chatbot-ratkaisut saadaan pian käyttöön. Ratkaisut rakennettiin osana valtiovarainministeriön osin rahoittamaa Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelun parantamiseksi -hanketta.

Lue lisää

Vuonna 2020 automatisointi toi kustannussäästöjä 223 900 €, puhelujonotusaika oli keskimäärin 3,4 minuuttia, tukipyyntöjen määrä kasvoi 10 % edellisvuodesta ja käyttäjätyytyväisyys asteikolla 1-10 oli 9,22.

Valtionhallinnon IT-tukipalveluiden käyttäjätyytyväisyys on noussut koronavuoden murroksessa

Käyttäjätyytyväisyys vuonna 2020 oli 9,22 asteikolla 1–10, kun se edellisvuonna oli 9,14.

Lue lisää

Kuva jossa leikattava pukinparta ja teksti Turvallista joulua ja uutta vuotta 2021

Turvallista joulua ja uutta vuotta 2021!

Me valtorilaiset toivotamme hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneillemme.

Lue lisää

Päätelaitepalvelu Valtin asiakashinta laskee 5 %

Valtorin TORI-palveluiden asiakashintoihin alennuksia

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori vahvisti asiakkailleen vuoden 2021 TORI-palveluiden asiakashinnat. Toiminnan tehostamisen myötä useiden palveluiden hinnat laskevat, ja tämä on odotettu uutinen asiakkaillemme. 

Lue lisää

Puupöydällä tietokoneita ja värikkäitä mukeja.

Automatisaatiolla lisätään laatua ja hyvää palvelukokemusta

Meillä Valtorissa suhtaudutaan erilaisten tehtävien ja toimintojen automatisointiin varsin suopeasti. Kaikilla tasoilla on mietitty, mihin automatisoinnilla saadaan helpotusta. Olemme kaikki päässeet mukaan mielenkiintoisiin uudistuksiin.

Lue lisää

Bittiavaruus.

Valtion verkkopalvelu Reittiä tuotetaan fiksummin automatisaatiolla

Automatisaatiolla ja toiminnan tehostamisella on parannettu Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin Lähireitti-palvelun laatua ja kustannustehokkuutta merkittävästi.

Lue lisää

Robottikäynnykkä esittelee htp-lukuja kädessään.

Automatisoinnilla haetaan säästöjä valtiolle

Valtionhallinnon asiakkaita palveleva Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori hakee säästöjä ja laatua palveluihin panostamalla automatisointiin.

Lue lisää

Robotin ja ihmisen nyrkit koskettavat toisiaan.

Työkaverina robotti: laatua ja nopeutta ARA:n korjausavustushakemusten käsittelyyn

Valtorissa on otettu tämän kevään aikana iso askel automatisoinnin suuntaan.

Lue lisää

Digiarjessa valtiolla -uutiskirje

Tutustu uuteen Digiarjessa valtiolla -uutiskirjeeseemme

Ajankohtaisen tilanteen myötä digitaalisten työvälineiden merkitys jokapäiväisen työmme sujuvuuteen on tullut näkyväksi. Uudistettu uutiskirjeemme tarjoaa valtionhallinnossa työskenteleville sekä muille kiinnostuneille ajankohtaisia nostoja ja IT-vinkkejä arjen iloksi.

Lue lisää