
Virtuaalisesta toimintaympäristöstä visioitu jo 40 vuotta sitten
Ennen kuin valtiot alkoivat puhua vakavissaan kyberavaruudesta, oli termi tuttu lähinnä William Gibsonin romaanista Neuromancer.
Automatisoinnin tarve kasvaa usein, kun halutaan digitalisoida organisaation toimintaa ja tehostaa prosesseja. Ohjelmistorobotiikan avulla voidaan korvata manuaalisia rutiinitöitä ja tekoälyllä oppimista vaativaa aivotyötä. Keskeisinä automatisoinnin hyötyinä huomataan työn tehostumisen lisäksi päätöksenteon nopeutuminen ja kustannussäästöt. Tieto on ajantasaista ja luotettavaa. Asiointi on sujuvaa ja asiakkaan palvelukokemus paranee.
Valtori tukee valtionhallinnon digitalisaatiota ja automatisointia mm. kehittämällä teknisiä ratkaisuja joissa hyödynnetään tekoälyä ja ohjelmistorobotiikkaa.
Ennen kuin valtiot alkoivat puhua vakavissaan kyberavaruudesta, oli termi tuttu lähinnä William Gibsonin romaanista Neuromancer.
Mirt Harjunheimo aloitti oman Valtori-uransa Valtori Akatemia -harjoitteluohjelman kautta vuonna 2019 päätelaitteiden ja työasemien hallinnoinnin parissa.
Valtori pystyy nyt tarjoamaan asiakkailleen kattavat ratkaisut lokienhallintaan skaalautuvalla palvelulla, joka on osa tieto- ja kyberturvallisuuden valvontaa ja vaatimuksenmukaisuutta.
Puhelinvaihde on ikään kuin viraston käyntikortti. Soittaja luo mielikuvan viraston toiminnasta jo ensimmäisen kontaktin perusteella silloin, kun viraston puhelinvaihde vastaa. Ystävällinen ääni ja palveluhenkinen ote jää soittajalle mieleen positiivisena kokemuksena.
Valtori sai kesällä toimeksiannon, jossa Rajavartiolaitokselle piti järjestää nopealla aikataululla Covid-todistusten mobiilitarkastukset maahan tuleville henkilöille. Rajavartiolaitoksen Covid-laitteet ovat osa Valtorin Tori-palveluiden Mobiililaitepalvelua.
Valtorin toimittamien julkisten varmenteiden vanhenemisen seuranta on automatisoitu. Verkkotunnusten varmenteen eli sertifikaatin avulla mm. tunnistetaan verkkopalveluiden käyttäjän organisaatio ja salataan tietoliikenne internet-selaimen ja palvelimen välillä.
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin puhelunvälityksessä on otettu käyttöön puhebotti eli puheentunnistuspalvelu. Ensimmäisenä puhebotti otettiin käyttöön TE-toimistojen puhelunvälityksessä viime kuussa.
Valtoriin saadaan uutta palvelutarjontaa, kun ensimmäiset tekoäly- ja chatbot-ratkaisut saadaan pian käyttöön. Ratkaisut rakennettiin osana valtiovarainministeriön osin rahoittamaa Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelun parantamiseksi -hanketta.
Käyttäjätyytyväisyys vuonna 2020 oli 9,22 asteikolla 1–10, kun se edellisvuonna oli 9,14.
Me valtorilaiset toivotamme hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneillemme.
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori vahvisti asiakkailleen vuoden 2021 TORI-palveluiden asiakashinnat. Toiminnan tehostamisen myötä useiden palveluiden hinnat laskevat, ja tämä on odotettu uutinen asiakkaillemme.
Meillä Valtorissa suhtaudutaan erilaisten tehtävien ja toimintojen automatisointiin varsin suopeasti. Kaikilla tasoilla on mietitty, mihin automatisoinnilla saadaan helpotusta. Olemme kaikki päässeet mukaan mielenkiintoisiin uudistuksiin.
Automatisaatiolla ja toiminnan tehostamisella on parannettu Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin Lähireitti-palvelun laatua ja kustannustehokkuutta merkittävästi.
Valtionhallinnon asiakkaita palveleva Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori hakee säästöjä ja laatua palveluihin panostamalla automatisointiin.
Valtorissa on otettu tämän kevään aikana iso askel automatisoinnin suuntaan.
Ajankohtaisen tilanteen myötä digitaalisten työvälineiden merkitys jokapäiväisen työmme sujuvuuteen on tullut näkyväksi. Uudistettu uutiskirjeemme tarjoaa valtionhallinnossa työskenteleville sekä muille kiinnostuneille ajankohtaisia nostoja ja IT-vinkkejä arjen iloksi.
Valtorissa järjestettiin Ilmianna rutiinitehtävä -kampanja, joka ylitti odotukset. Ideoimme rohkeasti, missä automatisointia voi käyttää.
Valtori tarjoaa jatkossa automatisointia koko valtionhallinnolle.
Tekoäly, robotiikka ja automatisointi ovat tulleet työelämään ja ne tuovat mukanaan uusia sähköisiä työkavereita ja työtapoja. Accenture toteuttaa Valtori-Palkeet-tekoälyhankkeen ratkaisun.
Valtorin ja Palkeiden yhteinen tekoälyhanke asiakaspalvelun parantamiseksi etenee nyt toteutusvaiheeseen.