Hankintapäätös: tekoälyratkaisu ja siihen liittyvät toteutukset, tukipalvelut ja asiantuntijatyö
Valtorin ja Palkeiden yhteinen tekoälyhanke asiakaspalvelun parantamiseksi etenee nyt toteutusvaiheeseen.
Valtorin ja Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeiden yhteishankkeen tekoälyratkaisu hankitaan Accenture Oy:ltä. Hankintapäätös viimeisteltiin maanantaina 20.5. Hankinta kattaa tekoälyratkaisun ja siihen liittyvien tekoälytoteutusten tekemisen, tuki- ja ylläpitopalvelut ja asiantuntijatyön.
Tekoälyratkaisu on tarkoitettu Valtorin, Palkeiden ja niiden asiakkaiden käyttöön. Sen avulla toteutetaan suunnitellut asiakaspalvelun prosesseja ja tehtäviä sujuvoittavat käyttötapaukset Valtorissa ja Palkeissa.
Sopimus on voimassa toistaiseksi. Päätöstä koskeva valitusaika päättyy 3.6.2019.
Hankinta toteutettiin kilpailullisella neuvottelumenettelyllä, johon otettiin vastaan osallistumishakemuksia 7.1, saakka.
Seuraavaksi suunnitellaan toimitusprojekti, jonka aikana ratkaisu otetaan käyttöön ja siihen liittyvää kyvykkyyttä rakennetaan molempiin organisaatioihin.
Lue lisää tekoälyhankkeesta:
- Hankintailmoitus ja osallistumispyyntö tekoälyratkaisusta ja -toteutuksista (27.11.2018)
- Valtorin ja Palkeiden tekoälyhanke hankintavaiheeseen (26.9.2018)
- Tietopyyntö - Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelun parantamiseksi Valtorissa ja Palkeissa (10.9.2018)
Lisätietoa:
Projektipäällikkö Merja Lehtinen, Valtori | [email protected]
Projektipäällikkö Minna Lukanniemi, Palkeet | [email protected]
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!