Valtorin TORI-palveluiden asiakashintoihin alennuksia
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori vahvisti asiakkailleen vuoden 2021 TORI-palveluiden asiakashinnat. Toiminnan tehostamisen myötä useiden palveluiden hinnat laskevat, ja tämä on odotettu uutinen asiakkaillemme.
Edullisemmista hinnoista pääsevät nauttimaan erityisesti Päätelaitepalvelu Valtin asiakkaat, jotka saavat 5 % alennuksen asiakashintaan (koskee palvelun hintaa ilman laitteita). Hintojen alennuksia on luvassa myös Kertakirjautumisratkaisu Virtun ja Yhteisen integraatioalusta VIAn asiakkaille.
Tämän vuoden syyskuussa myös lähi- ja liityntäverkkopalvelu Reitin yksikköhintoja alennettiin 10 %:lla.
Valtorin palvelujohtaja Jari Virtanen kertoo hintojen alentamisen taustoista:
”Kustannussäästöjä haetaan aktiivisesti osana Valtorin muutosohjelmaa. Hinnanalennuksia tavoitellaan kilpailutuksilla, pilvi-ratkaisuilla, tuotteistusasteen kasvattamisella sekä prosessien automatisoinnilla.”
Viestintäteknisten palvelujen kohdalla asiakkaan valinta joko on-premises- tai pilvipalvelun välillä tulee vaikuttamaan palvelun hintaan jatkossa. Kapasiteettipalvelu Vaka-Valtorin yksikköhinta puolestaan nousee, mutta kokonaislaskutus pienenee.
TUVE-palveluiden hinnoittelusta tiedotetaan palveluita käyttäville asiakkaille erikseen.
Lisätietoja:
Palvelujohtaja Jari Virtanen, jari.virtanen(at)valtori.fi
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!