
Kevyt Mobiili Pilvi on kustannustehokas versio Valtorin pienasiakkaille
Valtorin Tori-Mobiililaitepalveluiden valikoimasta löytyy nyt uusi ja kustannustehokas Kevyt Mobiili Pilvi -palvelu, joka on suunniteltu erityisesti Valtorin pienasiakkaille.
Jokainen asiakkaamme tarvitsee arjen perustyökaluja, esim. kannettavan, puhelimen ja virtuaalisia työympäristöjä voidakseen työskennellä. Perustyökalujen avulla yhteydenpito käy sujuvasti sekä organisaation sisällä että kansalaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Palvelujen käyttöön on kattavasti käyttöohjeita ja tukea.
Valtorista asiakkaamme voivat hankkia:
Valtorin Tori-Mobiililaitepalveluiden valikoimasta löytyy nyt uusi ja kustannustehokas Kevyt Mobiili Pilvi -palvelu, joka on suunniteltu erityisesti Valtorin pienasiakkaille.
Ennen kuin valtiot alkoivat puhua vakavissaan kyberavaruudesta, oli termi tuttu lähinnä William Gibsonin romaanista Neuromancer.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) otti käyttöönsä Valtorin tarjoaman Sivi-palvelun, eli sisäisen viestinnän julkaisualustan, viime vuonna. Intranet-projekti vietiin läpi ketterin menetelmin 11.5.2022–31.10.2022.
Jatkossa Valtorin päätelaitepalvelu Valtin asiakkaat voivat tilata organisaatioonsa käytöstä palautuneita, hyväkuntoisia työasemia välivarastosta uudelleenkäytettäväksi, kun palvelu täydentyi 1.1.2023 alkaen työasemien välivarastointimahdollisuudella. Ylimääräiseksi jääneitä työasemia voi myös siirtää välivarastoon myöhempää käyttöä varten.
Valtorin uudet Työasemasuoja Pilvi ja Mobiilisuoja Pilvi -palvelut tarjoavat Windows- ja MacOS-työasemille sekä iOS- ja Android-mobiililaitteille tarvittavat työkalut tuntemattomien ja tunnettujen tietoturvauhkien havaitsemiseen ja torjumiseen.
Asiakkuuspäällikkö Maiju Väänäsen mielestä Valtorissa työskennellään asiakkaan kanssa samalla puolella pöytää sujuvan arjen ja tavoitteen aikaansaamiseksi.
Valtori on valinnut uuden identiteetinhallintajärjestelmän sopimustoimittajaksi Telia Finland Oyj:n. Valtori kilpailutti teknologian ja sen toimittamisen osana identiteetinhallintapalvelun kehittämistä.
Helsinkiläinen Jani Piironen on tuore valtorilainen. Hän aloitti työnsä Valtorissa pilvipalveluiden kehittäjänä elokuun lopulla. Erityisesti tuotepäällikön laaja pilvipalveluihin liittyvä kehitysrooli valtionhallinnossa kiinnostaa häntä.
Pari vuotta sitten kuuntelin puheenvuoroa, jossa käsiteltiin vastuuta. Kehittynyt IT tarjoaa tekoälyn, automaation ja nopean datan prosessointinsa ansiosta aivan uusia mahdollisuuksia käsitellä ihmisistä kerättävää tietoa.
Kokosimme valtionhallinnon henkilöstölle käytännön ohjeita ja vinkkejä työskentelyn sujuvoittamiseksi mahdollisten sähkökatkojen aikana.
Viime kevään aikana Maanmittauslaitoksen (MML:n) 1 700 hengen organisaatiossa otettiin käyttöön Valtorin tuotteistetuista palveluista Viestintätekniikkapalvelut Pilviviesti, Mobiililaitepalvelu Mobiili Pilvi ja Sisäisen viestinnän julkaisualusta Sivi.
Minkälaisia pilvipalveluja Valtorin asiakkaat tarvitsevat? Tätä kysymystä pohdittiin Pilvikehittämisen päivässä Helsingin Lintulahdessa.
Vuoden 2023 tammikuussa alkavan Valtori Akatemian haku käynnistyi. Kuusi kuukautta kestävään ohjelmaan valitaan noin 30 akatemialaista.
Yhteinen alusta pilvipalveluille sujuvoittaisi kehittämistä ja käyttöönottoja sekä helpottaisi kilpailuttamista. Valmistaudumme Valtorissa tarjoamaan asiakkaille palvelua pilviperustan rakentamiseksi.
Valtori pystyy nyt tarjoamaan asiakkailleen kattavat ratkaisut lokienhallintaan skaalautuvalla palvelulla, joka on osa tieto- ja kyberturvallisuuden valvontaa ja vaatimuksenmukaisuutta.
Valtori tarjoaa monipuolisia työtehtäviä ICT-ammattilaisille. Toimintaa on 30:lla eri paikkakunnalla ympäri Suomea ja työntekijöitä 1 400. Valtorissa on mahdollisuus työskennellä niin asiakasrajapinnassa kuin tuotannossakin.
Valtori uudistaa valtionhallinnon videoneuvottelupalvelua. Palvelutoimittajaksi valikoitui Elisa, jonka alihankkijana toimii tytäryhtiö Elisa Videra. Uuden palvelun käyttöönoton suunnittelu käynnistyy elokuussa.
Palvelumuotoilu on muotoiluajatteluun perustuva osaamisala, joka on erikoistunut palvelujen asiakas- ja työntekijäkokemusten sekä palveluliiketoiminnan ihmislähtöiseen kehittämiseen.
Valtorin turvallisuusverkkopalvelussa työskentelee joukko kyberturvallisuuteen erikoistuneita it-alan ammattilaisia, jotka suhtautuvat työhönsä suurella intohimolla ja ymmärryksellä. Kyberturvallisuudella tarkoitetaan digitaalisten sekä muiden digitaalisessa verkossa toimivien kriittisten toimintojen turvaamista, mm. kyberhyökkäyksiltä.
Puhelinvaihde on ikään kuin viraston käyntikortti. Soittaja luo mielikuvan viraston toiminnasta jo ensimmäisen kontaktin perusteella silloin, kun viraston puhelinvaihde vastaa. Ystävällinen ääni ja palveluhenkinen ote jää soittajalle mieleen positiivisena kokemuksena.