Jokainen asiakkaamme tarvitsee arjen perustyökaluja, esim. kannettavan, puhelimen ja virtuaalisia työympäristöjä voidakseen työskennellä. Perustyökalujen avulla yhteydenpito käy sujuvasti sekä organisaation sisällä että kansalaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Palvelujen käyttöön on kattavasti käyttöohjeita ja tukea. 

Valtorista asiakkaamme voivat hankkia:

Työasemia erilaisiin tarpeisiin

  • Työskentely mahdollistuu sekä toimistolla että etänä; lainakoneilla kätevästi myös messuilla.
  • Asiakas saa kaiken työaseman peruskäytössä tarvittavan yhtenä pakettina. Laite, vakio-ohjelmistot ja sovellukset sekä säännölliset ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset koko laitteen elinkaaren ajalle. 
  • Yleisimmin käytetyt työasemapalvelut ovat Päätelaitepalvelu Valtti ja TUVE Työasemapalvelu

Mobiililaitteita liikkuvaan työhön

  • Työskentely mahdollistuu pelkällä puhelimella, koska sillä pääsee asiakkaan omiin sisäverkon palveluihin. Mobiilisti voi käyttää myös valtionhallinnon yhteisiä sovelluksia, kuten Kiekua.
  • Asiakas saa kokonaispaketin: laitteen, keskitetyn hallinnan ja tuen sekä tietoturvaohjelmiston. Valittavissa on myös pilviteknologiaa.
  • Yleisimmin käytetyt mobiililaitepalvelut ovat nimeltään Mobiililaitepalvelu Mobiili ja TUVE Mobiililaitepalvelu

Virtuaalisen työympäristön palveluja tehokkaaseen työskentelyyn

  • Organisaation sisäinen ja sidosryhmien välinen yhteistyö mahdollistuu erilaisten virtuaalisten ratkaisujen avulla. 
  • Yleisimmin käytössä olevia työtilaratkaisuja ovat Yhteinen työtilaratkaisu Tiimeri ja TUVE Ryhmätyötilapalvelu. Yhteistyötä tehostavat myös Esitystekniikkapalvelu AV ja Videoneuvottelupalvelu.
  • Sähköpostiviestintä hoituu Viestintätekniikkapalvelut Perusviestin sekä TUVE Sähköpostipalvelun avulla. Pilvivaihtoehtona on Viestintätekniikkapalvelut Pilviviesti.

Identiteetin- ja pääsynhallintaa 

  • Keskitetty käyttöoikeuksien hallinta ja arkea helpottava kertakirjautuminen on mahdollista.
  • Tuttuja palveluja ovat mm. Identiteetinhallintapalvelu Avain ja Kertakirjautumisratkaisu Virtu. Avaimella valtionhallinnon organisaatiot voivat ylläpitää työntekijöidensä käyttöoikeuksia eri järjestelmiin hallitusti yhdestä paikasta. Palvelussa hyödynnetään Kiekun henkilötietoja. Virtu taas on kätevä ja nopea kertakirjautuminen selainkäyttöisiin järjestelmiin yli organisaatiorajojen. Sillä voi kirjautua Virtu-verkostoon liitettyihin asiakkaan omiin ja valtion yhteisiin palveluihin, kuten Kiekuun, Handiin ja M2-järjestelmään. 

Lue ajankohtaista Käyttäjäpalveluista

Hankintapäätös: Identiteetinhallinnan uuden teknologian toimittaa Telia

Valtori on valinnut uuden identiteetinhallintajärjestelmän sopimustoimittajaksi Telia Finland Oyj:n. Valtori kilpailutti teknologian ja sen toimittamisen osana identiteetinhallintapalvelun kehittämistä.

Lue lisää

Miehellä on avonaisessa kädessään virtuaalisesti erilaisia pilvipalveluihin liittyviä kuvakkeita, kun hän istuu tietokoneen ääressä, ja hän näkyy kuvassa vain osittain.

Töissä Valtorissa: Tuotepäällikkö Jani Piironen edistää pilvipalveluiden kehitystä

Helsinkiläinen Jani Piironen on tuore valtorilainen. Hän aloitti työnsä Valtorissa pilvipalveluiden kehittäjänä elokuun lopulla. Erityisesti tuotepäällikön laaja pilvipalveluihin liittyvä kehitysrooli valtionhallinnossa kiinnostaa häntä.

Lue lisää

Työpisteen äärellä istuu asiantuntija ja hänen edessään, sermin takana, seisoo toinen asiantuntija.

Digiturva on tekoja – Tiedä, mitä asennat tietokoneellesi

Pari vuotta sitten kuuntelin puheenvuoroa, jossa käsiteltiin vastuuta. Kehittynyt IT tarjoaa tekoälyn, automaation ja nopean datan prosessointinsa ansiosta aivan uusia mahdollisuuksia käsitellä ihmisistä kerättävää tietoa.

Lue lisää

Katkoa kuvaava punainen ympyrä ja teksti Varaudu sähkökatoon sekä Valtorin logo.

Käytännön ohjeita työskentelyyn sähkökatkoihin varautumiseksi

Kokosimme valtionhallinnon henkilöstölle käytännön ohjeita ja vinkkejä työskentelyn sujuvoittamiseksi mahdollisten sähkökatkojen aikana.

Lue lisää

Asiantuntija ojentamassa kannettavaa tietokonetta toiselle henkilölle toimistotilassa.

Maanmittauslaitos otti kolme Valtorin palvelua käyttöön nopealla aikataululla – opit jaettavaksi

Viime kevään aikana Maanmittauslaitoksen (MML:n) 1 700 hengen organisaatiossa otettiin käyttöön Valtorin tuotteistetuista palveluista Viestintätekniikkapalvelut Pilviviesti, Mobiililaitepalvelu Mobiili Pilvi ja Sisäisen viestinnän julkaisualusta Sivi.  

Lue lisää

Kädessä kännykkä, jonka ympärillä paljon kuvaikoneja, jotka toimivat pilvipalvelussa.

Yhteisellä pilvikehittämisen matkalla asiakkaiden kanssa

Minkälaisia pilvipalveluja Valtorin asiakkaat tarvitsevat? Tätä kysymystä pohdittiin Pilvikehittämisen päivässä Helsingin Lintulahdessa. 

Lue lisää

Valtori Akatemia: Hakuaika on 19.9.–17.10.2022.

Haku Valtori Akatemiaan on alkanut: Harjoitteluohjelman avulla koulutetaan Valtorille IT-asiantuntijoita 

Vuoden 2023 tammikuussa alkavan Valtori Akatemian haku käynnistyi. Kuusi kuukautta kestävään ohjelmaan valitaan noin 30 akatemialaista. 

Lue lisää

Pilvi, jossa on kiinni verkkopiuha.

Pistetäänkö pystyyn valtion yhteinen pilviperusta?

Yhteinen alusta pilvipalveluille sujuvoittaisi kehittämistä ja käyttöönottoja sekä helpottaisi kilpailuttamista. Valmistaudumme Valtorissa tarjoamaan asiakkaille palvelua pilviperustan rakentamiseksi.

Lue lisää

Ihmisiä keskustelemassa pöydän ympärillä.

Panostus kyberturvallisuuteen: Valtori tarjoaa Lokienhallinta-palvelua joustavasti eri kokoisille asiakkailleen

Valtori pystyy nyt tarjoamaan asiakkailleen kattavat ratkaisut lokienhallintaan skaalautuvalla palvelulla, joka on osa tieto- ja kyberturvallisuuden valvontaa ja vaatimuksenmukaisuutta.

Lue lisää

Kaksi ihmistä istuu vastapäätä pöytää, tutkivat graafeja.

Tuotantopäällikkönä Valtorissa: ”Merkityksellisyys työhön tulee asiakkaiden kautta”

Valtori tarjoaa monipuolisia työtehtäviä ICT-ammattilaisille. Toimintaa on 30:lla eri paikkakunnalla ympäri Suomea ja työntekijöitä 1 400. Valtorissa on mahdollisuus työskennellä niin asiakasrajapinnassa kuin tuotannossakin. 

Lue lisää