Valtorin toiminta uudistuu Muutosohjelman myötä: asiakkaat vaikuttavat vahvemmin ja saavat parempia palveluita
Valtorin Muutosohjelman 2020-2022 toteutus on nyt käynnistynyt. Valtiovarainministeriön (VM) edustajat ovat mukana ohjaamassa ohjelmaa. Toteutusvaihe kestää kaksi vuotta.
Muutosohjelma on strategian jalkauttamista
”Juuri käynnistynyt Muutosohjelma on ensisijaisesti meidän strategian jalkauttamisen ohjelma”, kertoo toimitusjohtaja Pasi Lehmus ja jatkaa ”Rooli palveluiden järjestäjänä ja tuottavuuden edistäminen ovat keskeisessä roolissa strategian toteuttamisessa.”
Muutosohjelmalla varmistetaan myös, että Valtori pystyy vastaamaan toimintaympäristön muuttumiseen ja uusiin asiakastarpeisiin. Olennaista on myös se, että Valtorin uudistumista edistävää organisaatiokulttuuria vahvistetaan entisestään – se toivon mukaan näkyy myös asiakkaiden suuntaan toiminnan jatkuvana kehittymisenä.
Muutosohjelman tuloksena, asiakkaat:
- pääsevät vaikuttamaan vahvemmin ja
- saavat parempia palveluita.
Asiakkaiden osallistuminen, vaikuttaminen ja yhdessä tekeminen
Osallistuminen, vaikuttamisen mahdollisuus ja yhdessä tekeminen ovat niitä asioita, joita Muutosohjelman myötä tavoitellaan.
”Vaikuttaminen on monitahoista, mm. asiakkaiden toiminnan ja tarpeiden tunteminen, ennakoivasti ja yhdessä tulevaisuuden suunnittelu sekä palveluiden yhteiskehittäminen ovat esimerkkejä vaikuttamisesta”, nostaa esille ohjelmaa vetävä muutosjohtaja Paula Kujansivu.
Parempia palveluita asiakkaille
Muutosohjelman päätyttyä palvelut ovat sellaisia, jotka palvelevat asiakkaiden arkea – aidosti lisäarvoa tuottavia ja hyödyllisiä. Palveluiden hintojen kilpailukykyisyys on yksi asia, jota tavoitellaan – tuotteistettujen palveluiden hintoja pyritään laskemaan keskimäärin 11 % vuoden 2019 hintoihin verrattuna.
Palveluiden kehittämistä ja käyttöönottoja nopeutetaan. ”Mitä tehdään itse ja missä tullaan hyödyntämään kumppaneiden osaamista, on tärkeä pohdittava asia”, mainitsee Paula Kujansivu.
”Kaikkein tärkeintä toki on se, että palvelut toimivat ja asiakkaan arki sujuu. Se on ykköstavoitteemme.”
Lisätietoa
- muutosjohtaja Paula Kujansivu, puh. 0295 50 4661, paula.kujansivu(a)valtori.fi
- Muutos tehdään yhdessä henkilöstön ja asiakkaiden kanssa -tiedote
Valtorin Muutosohjelman 2020-2022 toteutus on käynnistynyt ohjelmasuunnitelman valmistuttua. Valtiovarainministeriön (VM) edustajat ovat mukana ohjaamassa ohjelmaa. Toteutusvaihe kestää kaksi vuotta.
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!