Hyppää sisältöön

Valtorin uusi asiakasneuvottelukunta haluaa toimia aktiivisesti koko asiakaskunnan asialla

Julkaisuajankohta 17.3.2021 14.07
Tiedote
Asiakasneuvottelukunta.

Toimikaudelle 2021-2024 asetetun Valtorin asiakasneuvottelukunnan toiminta on käynnistynyt. Toimintasuunnitelma vuosikelloineen ohjaa asioiden oikea-aikaista käsittelyä.

Asiakasneuvottelukunnan toiminta on käynnistynyt puheenjohtajiston valinnalla ja toiminnan perusteiden läpikäynnillä. Asiakasneuvottelukunta on myös laatinut omalle toiminnalleen toimintasuunnitelman.

Ensimmäisessä varsinaisessa kokouksessaan asiakasneuvottelukunta otti kantaa Valtorin toimintasuunnitelmaan 2021. Keskeisiksi näkemyksiksi muodostuivat 

  • asiakasvaikutusten huolellinen huomioiminen kaikissa Valtorin toiminnan ja palveluiden muutoksissa, 
  • palveluiden sisällön ja laadun ensisijaisuus kustannussäästöihin nähden sekä 
  • palveluiden kehittäminen asiakastarpeiden perusteella ja yhdessä asiakkaiden kanssa. 

Asiakasneuvottelukunnan puheenjohtaja, tietohallintojohtaja Marja Rantala (Maanmittauslaitos) kertoo, että kokouksessa käsiteltiin myös Valtorin palvelukehityssalkun tilannetta. ”Totesimme, että asiakasneuvottelukunnalla tulee olla aktiivinen rooli varmistamassa palveluportfolion kehittymistä oikeaan suuntaan.” 

Konkreettisena palvelukehityshankkeena käsiteltiin kotimaisen pilvipalveluratkaisun asiakastarvetta ja ratkaisun edistämistä. Asiakasneuvottelukunnan kautta on koottu asiakkaita osallistumaan pilvipalveluratkaisun kehitystyöhön.

Toimintasuunnitelma ohjaa asioiden oikea-aikaista käsittelyä 

Asiakasneuvottelukunta on laatinut itselleen toimintasuunnitelman. Se sisältää vuosikellon, jonka avulla varmistetaan asiakasneuvottelukunnan tehtävän mukaisten asioiden oikea-aikainen käsittely. 

Perustehtävän lisäksi suunnitelmassa on asetettu asiakasneuvottelukunnan toiminnan pääteemoiksi 

  • Valtorin strateginen muutos palveluiden tuottajasta palveluiden järjestäjäksi, 
  • palvelukehityksen tukeminen ja 
  • tuotannon asiakaslähtöinen toteuttaminen. 

Lisäksi tunnistettuja erillisteemoja ovat ICT-palveluiden pilvitransformaatio ja Valtorin palveluiden hinnoitteluperusteet sekä laskutuksen järjestäminen. Asiakasneuvottelukunta tulee organisoimaan alatyöryhmiä tukemaan näiden teemojen käsittelyä.

Tavoitteena lisätä asiakasohjauksen vaikuttavuutta

”Asiakasneuvottelukunta haluaa toimia aktiivisesti koko asiakaskunnan asialla ja luoda uusia yhteistyömalleja sekä aktiivista vuoropuhelua Valtorin kanssa”, kertoo Marja Rantala.

Aiheesta lisää

Lisätietoa:

Kehittäminen Tiedote Valtorin asiakasneuvottelukunta

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet

Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!

Sivun alkuun