Valikko

Ajankohtaista

Tiedotteet, blogit, timantit, työntekijäkokemukset

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori aloitti toimintansa 1.3.2014

Valtori 3.3.2014 11.51 | Julkaistu suomeksi 18.6.2018 klo 12.07
Uutinen

Valtionhallinnon toimialariippumattomat ict-palvelut yhteen kokoava Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori aloitti toimintansa 1.3.2014. Tällöin 400 valtionhallinnon ict-ammattilaista siirtyi Valtorin palvelukseen.

Valtori vastaa jatkossa Aluehallinnon tietohallintopalveluyksikön (AHTi), Oikeushallinnon tietotekniikkakeskuksen (OTTK) ja Valtion IT-palvelukeskuksen (VIP) asiakkailleen aiemmin tuottamista toimialariippumattomista ict-palveluista. Lisäksi Valtorin vastuulle siirtyvät sosiaali- ja terveysministeriön, oikeusministeriön hallinnonalan, Valtiokonttorin, Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskuksen (Palkeet), Verohallinnon, ELY-keskusten, maistraattien sekä aluehallintovirastojen toimialariippumattomat ict-tehtävät.

Valtori huolehtii, että sen vastuulle siirtyvä ict-palvelutuotanto jatkuu uudessa organisaatiossa keskeytyksettä ja ilman häiriöitä. Siirtymävaiheessa asiakkaalle toimitettavat palvelut ja toiminta säilyvät entisellään. Siirtymävaiheen aikana otetaan käyttöön Valtorin yhteisiä palveluita ja toimintatapoja.

Valtorin tavoitteena on, että sen tuottamat toimialariippumattomat ict-palvelut ovat kilpailukykyisiä, laadukkaita, ekologisia, tietoturvallisia ja asiakastarpeet täyttäviä.

Kaikkiaan palvelukeskukseen siirretään noin 80 valtionhallinnon yksikön toimialariippumattomat ict-tehtävät vuosien 2014–2015 aikana. Vuoden 2015 lopussa Valtorissa tulee työskentelemään noin1300 ict-ammattilaista.

Valtori toimii maantieteellisesti hajautetulla toimintamallilla eri puolilla Suomea. Päätoimipaikka sijaitsee Jyväskylässä.

Lisätietoja

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
Toimitusjohtaja Kari Pessi
p. 040 770 9689
Sähköpostit muotoa: etunimi.sukunimi(at)valtori.fi