24/7-asiakastuen kilpailutus käyntiin
Valtionhallinnossa työskennellään ajasta ja paikasta riippumattomasti, eri aikavyöhykkeillä ja ympärivuorokautisissa toiminnoissa. Näihin tarpeisiin asiakkaamme tarvitsevat jatkossa Valtorilta asiakastukipalvelua, joka toimii ympäri vuorokauden ja vuoden.
Kilpailutamme valtion yhteisten (Tori) palvelujen osalta 24/7-asiakastuen laajennetun palveluajan järjestämisen. Hankintailmoitus on julkaistu hankintajärjestelmään 16.4. Toteutamme hankinnan Hanselin Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisenä kilpailutuksena (IT-konsultointi 2023–2028). Kilpailutus on tarkoitus saada päätökseen kesäkuussa 2024.
Nykyisin Valtori tarjoaa Tori-palvelujen käyttäjille asiakastukipalvelua arkisin klo 8–16:15 ja lisäpalveluna arkisin klo 7–19. Uudella kilpailutettavalla ratkaisulla palvelua tuotetaan saumattomana osana Valtorin itse tuottamaa kokonaisuutta. Asiakkaat pystyvät joustavasti valitsemaan tarpeisiinsa soveltuvan lisäpalveluajan. Laajennetun palvelun kielinä ovat suomi ja englanti.
Päätelaite- ja käyttäjätukipalvelujen kokonaisuus toteutetaan nykyisen valikoiman pohjalta
Syksyllä 2023 toteuttamamme markkinakartoituksen pohjalta on-prem-tuotettujen työasema- ja mobiilipalvelujen kilpailuttamista ei aloiteta. Kartoituksessa ilmeni, että kilpailuttamalla emme saavuta kustannussäästöjä olemassa oleviin palveluihin verrattuna. Lisäksi on-prem-työasemapalvelun elinkaari voi osoittautua lyhyeksi, kun valtion organisaatioiden pilvivalmius etenee.
Toteutamme suunnitellun palvelukokonaisuuden Valtorin nykyisen palveluvalikoiman pohjalta ja laajennamme asiakastukea nyt alkaneen kilpailutuksen mukaisesti.
Lisätietoa
Tori-palvelut-tulosyksikön johtaja Matti Nurmi, [email protected]
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!