VM:n tilaama ulkopuolisen arvioinnin loppuraportti: Toimintamme on parantunut

Valtorissa on tehty ja tekeillä useita kehityskokonaisuuksia, joilla pyritään varmistamaan palveluvalikoiman asiakaslähtöisyys ja jatkuva kehittyminen sekä kustannustehokkuus.
Vuonna 2020 valtiovarainministeriö (VM) teetti konsulttiyhtiö Deloitten kautta Valtorista ja Palkeista ulkopuolisen selvityksen. Arvioitavana olivat mm. palvelukeskusten kypsyys ja sekä palveluiden hinta ja laatu. Selvityksessä Valtorin arvioitiin olevan vielä kehittyvällä ja suorittavalla tasolla.
VM on nyt julkaissut selvityksen loppuraportin. Sen mukaan Valtorin toiminta on parantunut. Toimintamme uudistamista tulee kuitenkin jatkaa tulevaisuudessa.
Monien arvioinnissa ehdotettujen toimenpiteiden osalta kehitystyö on jo aloitettu, mm. palvelustrategiatyö on jo käynnistynyt asiakkaiden kanssa yhteistyössä. Muut selvityksessä priorisoidut ja suositellut kehitystoimet (esim. johtamisjärjestelmän kehittäminen ja toimittajahallinta) ovat mukana valmistelussa olevassa Valtorin toimintamallin kehittäminen -ohjelmassa.
Lisätietoja
- VM:n tiedote 12.5.2023 Raportti: Valtori on parantanut toimintaansa
- toimitusjohtaja Marja Rantala, [email protected]
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!