Hyppää sisältöön

VM:n tilaama ulkopuolisen arvioinnin loppuraportti: Toimintamme on parantunut

Julkaisuajankohta 12.5.2023 12.03
Tiedote
Kuvalähde: Adobe Stock

Valtorissa on tehty ja tekeillä useita kehityskokonaisuuksia, joilla pyritään varmistamaan palveluvalikoiman asiakaslähtöisyys ja jatkuva kehittyminen sekä kustannustehokkuus.

Vuonna 2020 valtiovarainministeriö (VM) teetti konsulttiyhtiö Deloitten kautta Valtorista ja Palkeista ulkopuolisen selvityksen. Arvioitavana olivat mm. palvelukeskusten kypsyys ja sekä palveluiden hinta ja laatu. Selvityksessä Valtorin arvioitiin olevan vielä kehittyvällä ja suorittavalla tasolla. 

VM on nyt julkaissut selvityksen loppuraportin. Sen mukaan Valtorin toiminta on parantunut. Toimintamme uudistamista tulee kuitenkin jatkaa tulevaisuudessa. 

Monien arvioinnissa ehdotettujen toimenpiteiden osalta kehitystyö on jo aloitettu, mm. palvelustrategiatyö on jo käynnistynyt asiakkaiden kanssa yhteistyössä. Muut selvityksessä priorisoidut ja suositellut kehitystoimet (esim. johtamisjärjestelmän kehittäminen ja toimittajahallinta) ovat mukana valmistelussa olevassa Valtorin toimintamallin kehittäminen -ohjelmassa.

Lisätietoja

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet

Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!

Sivun alkuun