Valikko

Valtorin liiketoimintojen hybridiasiakkaille pian asiakastuki yhdeltä luukulta

11.5.2020 11.44
Tiedote
Asiakastuen kuulokkeet keltaisella taustalla.

TORI- ja TUVE-palveluiden hybridiasiakkaille valmistellaan asiakastukimallia, jossa palveluprosessi kulkee jouhevasti Valtorin liiketoimintojen asiakastukien välillä.

Valtorin käyttäjätuki laatii asiakastukimallia hybridiasiakasorganisaatioille, jotka ovat sekä Valtorin toimialariippumattomien (TORI) että turvallisuusverkon (TUVE) palveluiden käyttäjiä. Tavoite on luoda mahdollisimman jouheva ja suoraviivainen prosessi Valtorin molempien liiketoimintojen asiakastukien välille.

Valtorin liiketoimintojen eri toiminnanohjausjärjestelmien välillä ei ole integraatiota, eikä sitä tietoturvasyistä ole mahdollista rakentaa. Uudessa hybridiasiakkaiden asiakastukimallissa käyttäjiltä asiakastukeen tulevat tukipyynnöt välitetään tarvittaessa TUVE- ja TORI-asiakastukien välillä siten, että välitetyt tiedot linkittyvät alkuperäiseen tukipyyntöön. Välitettävissä tiedoissa huomioidaan aina tietojen mahdolliset turvaluokitukset.

Käyttäjä kontaktoi sen liiketoiminnan asiakastukea, jonka palveluun hänen pääasiallisesti käyttämänsä tietokone kuuluu: TUVE-työasemien käyttäjät TUVE-asiakastukea ja Valtti- ja muiden työasemien käyttäjät TORI-tukea. Ensisijainen asiakastuki lähettää myös tukipyynnön etenemis- ja ratkaisutiedot käyttäjälle.

”Haluamme tarjota sujuvaa palvelua, jossa käyttäjä ei koe tulevansa pompotelluksi eri asiakastukien välillä”, sanoo yksikönpäällikkö Janne Salonen Valtorin käyttäjätuesta.

Uusi hybriditukimalli otettiin ensimmäisenä käyttöön Puolustusvoimille Koulutus 2020 -ohjelmaan kuuluvien tablettien tuessa kevään 2020 aikana. Projektin päättyessä Puolustusvoimilla tulee olemaan käytössään 2100 koulutustablettia, joiden tuki toimii uuden yhden luukun hybridimallin mukaisesti.​​​​​​​

Hybriditukimallin kehitystyötä jatketaan vuoden 2020 kuluessa käytännön kokemusten ja tunnistettujen kehitystarpeiden pohjalta. Tavoitteena on luoda malli, jonka avulla voidaan tarjota hyvä asiakaskokemus ja varmistaa asiakastuen nopea ja tehokas toiminta.

Lisää tietoa Valtorin käyttäjätuen toiminnasta:

Kehittäminen Tiedote