Hyppää sisältöön

Valtorin asiakkaat hyödyntävät yhä enemmän digitaalisia palvelukanavia

Julkaisuajankohta 2.3.2022 9.59
Tiedote

Valtionhallinnon työntekijät ovat löytäneet Valtorin digitaaliset palvelukanavat ja hyödyntävät niitä kasvavissa määrin. Osa kanavista on toiminnassa 24/7. Vuonna 2021 Valtorin toimialariippumattomien Tori-palveluiden käyttäjien tukipyynnöistä lähes 45 % tehtiin palveluportaalin kautta.

Digitaalisten palvelukanavien kautta Valtorin palveluiden käyttäjät voivat ottaa yhteyttä Valtorin asiakastukeen. Kanavina on palveluportaalin lisäksi chat-palvelu. Digitaalisten kanavien kautta tukipyynnöt saadaan nopeammin ja suoraviivaisemmin osoitettua oikealle taholle käsiteltäväksi. Käsittelyajat nopeutuvat ja asian ratkaiseminen tehostuu. 

Digitaalisia palvelukanavia pitkin tuli viime vuonna 14 % enemmän tukipyyntöjä edellisvuoteen verrattuna. Puhelimitse tulleiden pyyntöjen määrä sen sijaan laski muutaman prosenttiyksikön ja sähköpostin 11 %.

Yhdessä voimme sujuvoittaa ja nopeuttaa asiakastukipalvelua!

Valtorin digitaalisten palvelukanavien kautta tuli vuonna 2022 44,8 % tukipyynnöistä, kun luku vuonna 2020 oli 31,3 %. Puhelimitse tulleiden tukipyyntöjen määrä laski vuonna 2021 33,9 prosentista 31,1 prosenttiin verrattuna edellisvuoteen. Sähköpostitse tukipyyntöjä tuli vuonna 2021 16,8 prosenttia, kun luku vuonna 2020 oli 27,7 prosenttia.

Lisätietoja Valtorin palveluista

Valtorin asiakaspalvelupäälliköt

Käyttäjätuki Tiedote Vastuullisuus

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa Digiarjessa valtiolla -uutiskirje

Saat IT-vinkkejä ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu aiempiin uutiskirjeisiin ja tilaa omaan sähköpostiisi!

Sivun alkuun