Turvasähköposti ja turvalomake – luottamuksellinen tapa asioida verkossa

26.8.2020 7.13
Tiedote
Mies istuu junassa ja työskentelee tietokoneellaan.

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tarjoaa valtionhallinnon asiakkaille sähköistä asiointia varten luotettavan palvelun – Turvaviestin, joka sisältää turvasähköpostin ja turvalomakkeen.

Turvaviestin tavoitteena on tarjota kaikille valtionhallinnon organisaatioille tietoturvallinen väline luottamuksellisen aineiston lähettämiseen, vastaanottamiseen, lukemiseen ja lähetettyjen viestien käsittelyyn verkossa. Palvelu sisältää muun muassa palvelin- ja sovelluslisenssit sekä ylläpitopalvelun.

Uutena palveluna Turvalomake

Valtorin tarjoaman Turvaviesti-palvelun lisäosana on saatavana myös Turvalomake-palvelu, joka on lomakealusta sähköiseen asiointiin. Turvalomake-palvelun ansiosta lomakkeiden julkaiseminen verkossa onnistuu tietoturvallisesti. Palvelun avulla asioija täyttää ja julkaisee lomakkeen suoraan suojatulla selainyhteydellä, jolloin toiminta verkossa on turvallista.

Turvalomake toimii suojatussa ympäristössä

Turvalomakkeen kautta voi pyytää luottamuksellista tietoa oman organisaation ulkopuolelta, mm. asiakkailta, sidosryhmiltä ja yhteistyökumppaneilta. Turvalomakkeella voi varmistaa, että kaikki lomakkeet löytyvät suoraan verkosta ja tieto tulee suojatusti perille sähköisesti.

Turvaviesti- ja Turvalomake-palvelujen käyttöönottojen edellytyksinä on voimassa oleva palvelusopimus asiakkaan ja Valtorin välillä. Turvaviesti-palvelu toimitetaan asiakkaalle jatkuvana palveluna sovitun käytettävyystason mukaisesti ITIL-standardeja ja -prosesseja noudattaen.

Asiakas tilaa Turvasähköpostin ja Turvalomakkeen Valtorin asiakaspalvelupäällikön kautta.

Lisätietoja

Tuotepäällikkö Pia Sundström, pia.sundstrom(a)valtori.fi
Komponenttivastaava Katri Konttinen, katri.konttinen(a)valtori.fi
 

Tiedote Tietoturva