Salasanat unohduksissa? Salasanan vaihto- ja resetointipalvelulla palautus nopeasti ja kustannustehokkaasti
Päätelaitepalvelu Valtin asiakkaat voivat nyt ottaa käyttöönsä Salasanan vaihto- ja resetointipalvelu Salpan. Palvelussa käyttäjä voi itse vaihtaa ja resetoida oman valtion.fi-salasanan nopeasti ja vaivatta ajasta ja paikasta riippumatta.
Sanotaan, että loma on ollut hyvä, kun palatessa salasanat eivät muistu mieleen. Se on täysin inhimillistä ja sitä sattuu paljon. Päätelaitepalvelu Valtin uudella Salpa-palvelulla nämä tilanteet ratkeavat kätevästi työaikaa ja kustannuksia säästäen.
"Palvelu tuo asiakkaille joustavuutta ja kustannussäästöä, kun Valtorin asiakastukeen tulleiden tukipyyntöjen määrä vähenee. Esimerkiksi vuoden 2019 aikana asiakastuki sai vajaa 4000 salasanan resetointia ja vaihtoa koskevaa tukipyyntöä. Jos salasanat olisi resetoitu ja vaihdettu itse, puhuisimme yhteensä lähes 64 000 euron kustannussäästöstä", toteaa Salpa-palvelusta vastaava tuotepäällikkö Tommi Welling.
Salasanan vaihto- ja resetointipalvelu Salpan käyttöönotto edellyttää Päätelaitepalvelu Valtin ja siihen oletuksena kuuluvien Microsoft Azuren O365-palvelujen lisäksi asiakkaan riskiarviota ja kirjallista päätöstä palvelun käyttöönotosta.
Salpa-palvelun käytöstä ei koidu asiakkaalle kustannuksia, mutta palvelun aktivoimisesta käyttöön veloitetaan parin tunnin henkilötyökustannus.
On tärkeää, että käyttöönoton jälkeen kaikki käyttäjät ohjeistetaan palvelun käyttöön seuraavien unohdustilanteiden varalle. Palvelun käyttö on helppoa.
Lisätietoa:
Tuotepäällikkö Tommi Welling, puh. 0295 505 733, [email protected]
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!