Hyppää sisältöön

Mitä markkinointi tekee valtion IT-talossa? 

Julkaisuajankohta 17.8.2022 8.00
Tiedote
Tiimin workshop.
(Kuva: Valtori)

Vielä vuosikymmen sitten IT-alalla, saati valtionhallinnossa, ei ollut samanlaista tarvetta markkinoinnin osaamiselle kuin nyt. Tänä päivänä markkinointi tuo myynnin edistämisen lisäksi paljon sellaista lisäarvoa, josta on myös valtionhallinnossa hyötyä.

Meillä Valtorissa on tällä hetkellä pinnalla tiedon kohdentaminen oikeille ihmisille sekä proaktiivinen ote asiakkaiden suuntaan palveluiden tarjoamisessa, joita markkinointi tukee. Koska elämme tietotulvassa, oikealla kohdentamisella asiakkaan palvelupolku selkeytyy.

Tavoitteenamme on, että asiakas saa helposti oleellisen tiedon Valtorista. Autamme asiakasta löytämään vaivattomasti juuri hänelle sopivat palvelut ja tuotteet, joita organisaatio tarvitsee. 

Markkinoinnin vastuulla oleva brändäys tukee niinikään asiakasta löytämään olennaisen tiedon esimerkiksi tuotteelle määritellyn visuaalisen ilmeen tai Valtorin äänensävyn kautta. Valtorin brändiä uudistetaankin parhaillaan selkeämmäksi.

Markkinointi palvelee eri sidosryhmiä tuottamalla sisältöjä, joista on apua ja tukea yhteistyössä. Laadukkaat palvelumateriaalit helpottavat asiakasyhteistyötä. Tärkeää on paitsi sujuvoittaa asiakastyötä, myös tehdä sitä näkyvämmäksi: esimerkiksi asiakastarinat lisäävät sisäisesti asiakasymmärrystä ja tietoa asiakkaistamme Valtorissa. 

Asiakkaiden lisäksi markkinoinnin tärkeä sidosryhmä on potentiaaliset työnhakijat. Valtori rekrytoi jatkuvasti, ja kilpailu osaajista IT-alalla on kovaa. Pyrimme tavoittamaan myös heitä, jotka eivät edes aktiivisesti etsi uutta työtä.

Työnhakijoita tavoittaaksemme teemme paljon kohdennettua markkinointia, jolloin työnhakijan on helpompi löytää meillä avoimena olevat paikat. Kerromme mm. verkkosivullamme ja some-kanavissamme työntekijätarinoita, joiden avulla lisätään läpinäkyvyyttä Valtorista työpaikkana. 

Onnistuakseen markkinointi vaatii hyvää sisäistä yhteistyötä ja vankkaa asiakasymmärrystä. Yksinään markkinoinnilla ei ole arvoa, vaan tärkeää on tukea liiketoiminnan tarpeita kaikessa tekemisessä. Näin markkinointi on löytänyt muutamassa vuodessa paikkansa myös valtionhallinnon IT-talossa.

Markkinointipäällikkö Mariikka Kekäläinen.

Mariikka Kekäläinen, markkinointipäällikkö
[email protected] 

(Kuvaaja: Jussi Ratilainen)

Mariikka Kekäläinen johtaa Valtorissa pientä, mutta tehokasta muutaman hengen markkinointitiimiä. Tiimiin kuuluvat Kekäläisen lisäksi graafinen suunnittelija Toni Bühler, tuotemarkkinoinnin asiantuntija Zoltán Krenner ja markkinointiviestinnän asiantuntija Ulla-Maija Seppänen. 

Markkinointitiimi kuuluu Valtorin Viestintä ja markkinointi -tulosyksikköön, jota johtaa viestintä- ja markkinointijohtaja Leena-Mari Tanskanen.
 

Asiantuntija- ja kumppanipalvelut Blogi Kehittäminen Vastuullisuus

Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain

Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!

Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet

Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!

Sivun alkuun