Valikko

Ajankohtaista

Tiedotteet, blogit, timantit, työntekijäkokemukset

Valtorin asiakaspäivä piirsi suuntaviivoja valtion yhteisten ict-palvelujen tuottamiseen

Valtori 31.10.2014 17.35
Uutinen

Valtorin asiakaspäivä 2014

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin ensimmäinen asiakaspäivä oli täynnä odotuksia ja kysymyksiä.

Paikalle kokoontui noin 330 valtionhallinnon asiantuntijaa kuulemaan Valtorista, sen toiminnasta ja tulevista kehityshankkeista.

Päivän aikana avattiin Valtorin strategiaa, toimintamallia, palveluja ja niiden tuotteistusta ja tuotantotapaa sekä asiakkaiden mahdollisuuksia vaikuttaa Valtorin toimintaan.

Toimitusjohtaja Kari Pessi tiivisti Valtorin keskeisimmiksi tavoitteiksi hyvän asiakastyytyväisyyden, hyvän henkilöstötyytyväisyyden ja kustannustehokkuuden. ”Valtorin tavoitteena on olla julkishallinnon edelläkävijä, joka tuottaa kilpailukykyiset, nopeasti muutoksiin sopeutuvat ja asiakkaan tarpeet täyttävät palvelut, joissa on huomioitu myös turvallisuuden ja varautumisen erityistarpeet”, hän linjasi.

Yhteisiin palveluihin tiiviillä yhteistyöllä

Palvelujen ja toimintatapojen yhtenäistäminen on keskeistä tavoitteiden saavuttamiseksi. Tuotantojohtaja Jukka Yli-Koivisto linjasi, että Valtorin palvelujen tulee olla yhtenäisiä, mutta samassa palvelussa voi olla eri palvelutasoja asiakkaan tarpeista riippuen. Toiminnassaan Valtori yhdistää omaa ja kumppaniensa tuottamia palveluja ja luo niistä uusia kokonaisuuksia asiakkaille.

Tavoitteisiin päästään hyvällä yhteistyöllä asiakkaiden ja palvelutoimittajien kanssa. Sujuva yhteistyö tuottaa lisäarvoa molemmille osapuolille. Valtorin asiakasneuvottelukunnan puheenjohtaja Max Hamberg tiivisti asian sanomalla, että nyt tarvitaan yhteistyötä ja luottamusta, joilla edetään yhdessä kohti määränpäätä. ”Valtoria ei ole ilman asiakkaita ja asiakkaat eivät tule toimeen ilman Valtoria.”

Iltapäivän esityksissä kuulijat saivat yksityiskohtaisempaa tietoa Valtorin palveluista, kuten konesali- ja kapasiteettipalveluista, valtion yhteisestä etäkäyttöratkaisusta, valtion päätelaitepalveluista ja valtion yhteisestä viestintäratkaisusta.

Tilaisuus tarjosi myös katsauksen ajankohtaisiin tietoturva-asioihin, Valtorissa meneillään oleviin kilpailutuksiin sekä Valtorin rooliin lisenssienhallinnassa ja hankinnoissa.

Valtori kiittää kaikkia asiakaspäivän osanottajia aktiivisuudesta ja panoksesta Valtorin toiminnan kehittämiseen. Yhdessä onnistumme.

Materiaalit

>> Tutustu päivän esitysmateriaaleihin

>> Katso tilaisuuden videotallenne (sisältää päivän yhteiset osiot ja Tietoliikenne- ja käyttöpalvelut –kanavan esitykset)

>> Katso Tietoturva ja riskienhallinta –kanavan esitykset (julkaistaan ma 3.11.)