Valikko

Ajankohtaista

Tiedotteet, blogit, timantit, työntekijäkokemukset

Siilinjärven kunta otti käyttöönsä Kansalaisen asiointitilin

Valtori 8.5.2014 9.31
Uutinen

Siilinjärven kunta on ottanut käyttöönsä Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin tuottaman Kansalaisen asiointitilin. Kansalaisen asiointitili on tietoturvallinen kaksisuuntainen sähköinen viestintäkanava kuntalaisen ja kunnan viranomaisen välillä.

Kansalaisen asiointitili korvaa paperipostin kansalaisen ja viranomaisen välillä. Sen kautta voi vastaanottaa viranomaisten päätöksiä ja tiedoksiantoja ja lähettää täydennyksiä ja lisätietoja omaan käsittelyssä olevaan asiaan.

Siilinjärven kuntalaiset voivat jatkossa vastaanottaa kunnan tekemiä viranhaltijapäätöksiä ja kokouspäätöksiä sähköisesti Asiointitililleen.

Kansalaisen asiointitili toimii myös Siilinjärven kunnan ja kansalaisen välisenä sähköisenä palvelukanavana, jolla viestit ja asiakirjat voidaan välittää turvallisesti vastaanottajalle. Kansalaisen asiointitilin käyttöönottanut kansalainen voi aloittaa sähköisen keskustelun kuntaan päin haluamassaan asiassa. Asiaan liittyvät asiakirjat ja päätökset lähetetään sähköisesti henkilön Asiointitilille.

Siilinjärven kunta on liittänyt Kansalaisen asiointitiliin käyttämänsä asianhallintajärjestelmän sekä kunnan sähköpostin, jolloin kunnan työntekijät voivat lähettää tietoturvallisesti postia Kansalaisen asiointitilille suoraan näistä järjestelmistä. Viestit kulkevat suojattua yhteyttä pitkin Kansalaisen asiointitilille.

Lisätietoja Kansalaisen asiointitilistä

Viranomaisille:

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
Palvelupäällikkö Kimmo Mäkinen
p. 050 396 0050
etunimi.sukunimi(at)valtori.fi

asiointitili(at)valtori.fi

Kansalaisille:

Valtiokonttori, Kansalaisneuvontapalvelu
p. 0295 000
palveluneuvoja(at)kansalaisneuvonta.fi
www.suomi.fi ja www.kansalaisneuvonta.fi