Valikko

Ajankohtaista

Tiedotteet, blogit, timantit, työntekijäkokemukset

Kansalaisen asiointitili muuttuu Suomi.fi -portaalin Omat viestit -toiminnallisuudeksi

Valtori 21.3.2016 14.00
Uutinen

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin tuottama Kansalaisen asiointitili -palvelu uudistuu vuoden 2016 lopulla. Nykyinen palvelu tulee korvautumaan uudella palvelulla ja jatkossa kansalaisen vastaanottamat viestit näkyvät uudistuvan Suomi.fi -portaalin Omat viestit -sivulla.

Muutos ei edellytä toimenpiteitä Kansalaisen asiointitiliin palvelujaan liittäneille organisaatioille ja nykyiseen palveluun voi liittää uusia palveluja keskeytyksettä koko muutosprosessin ajan.

Valtori huolehtii nykyisessä palvelussa olevien organisaatioiden siirron uuteen Suomi.fi –portaalin Viestinvälityspalveluun ja Asiointitilissä nykyisin toiminnassa olevat rajapinnat toimivat myös uudessa palvelussa.

Siirtyminen uuteen palveluun ei myöskään vaikuta viestien lähetystapaan, vaan lähetys tapahtuu uudessa palvelussa samalla tavalla kuin nykyisinkin.

Käyttöliittymä uudistuu

Muutoksen jälkeen kansalaisten käyttämä palvelun käyttöliittymä on kuitenkin erilainen. Jos organisaationne on tehnyt käyttöohjeita tai -videoita nykyisestä Asiointitili-palvelusta, tulee ohjeet päivittää uuden käyttöliittymän mukaisiksi.

Myös palvelun nykyinen nimi ”Kansalaisen asiointitili” poistuu käytöstä. Jatkossa uusi palvelu tulee näkymään viranomaisille Viestinvälityspalveluna ja palvelua käyttäville kansalaisille Suomi.fi -portaalin Omat viestit -sivuna.

Muutoksen aikataulu täsmentyy vuoden 2016 aikana ja asiasta tiedotetaan Asiointitiliä käyttäville virastoille erikseen.

Lisätietoja

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
asiointitili[at]valtori.fi

Tuotevastaava Lasse Pynnönen, etunimi.sukunimi[at]valtori.fi