Kansalaisen asiointitili muuttuu Suomi.fi -portaalin Omat viestit -toiminnallisuudeksi
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin tuottama Kansalaisen asiointitili -palvelu uudistuu vuoden 2016 lopulla. Nykyinen palvelu tulee korvautumaan uudella palvelulla ja jatkossa kansalaisen vastaanottamat viestit näkyvät uudistuvan Suomi.fi -portaalin Omat viestit -sivulla.
Muutos ei edellytä toimenpiteitä Kansalaisen asiointitiliin palvelujaan liittäneille organisaatioille ja nykyiseen palveluun voi liittää uusia palveluja keskeytyksettä koko muutosprosessin ajan.
Valtori huolehtii nykyisessä palvelussa olevien organisaatioiden siirron uuteen Suomi.fi –portaalin Viestinvälityspalveluun ja Asiointitilissä nykyisin toiminnassa olevat rajapinnat toimivat myös uudessa palvelussa.
Siirtyminen uuteen palveluun ei myöskään vaikuta viestien lähetystapaan, vaan lähetys tapahtuu uudessa palvelussa samalla tavalla kuin nykyisinkin.
Käyttöliittymä uudistuu
Muutoksen jälkeen kansalaisten käyttämä palvelun käyttöliittymä on kuitenkin erilainen. Jos organisaationne on tehnyt käyttöohjeita tai -videoita nykyisestä Asiointitili-palvelusta, tulee ohjeet päivittää uuden käyttöliittymän mukaisiksi.
Myös palvelun nykyinen nimi ”Kansalaisen asiointitili” poistuu käytöstä. Jatkossa uusi palvelu tulee näkymään viranomaisille Viestinvälityspalveluna ja palvelua käyttäville kansalaisille Suomi.fi -portaalin Omat viestit -sivuna.
Muutoksen aikataulu täsmentyy vuoden 2016 aikana ja asiasta tiedotetaan Asiointitiliä käyttäville virastoille erikseen.
Lisätietoja
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
asiointitili[at]valtori.fi
Tuotevastaava Lasse Pynnönen, etunimi.sukunimi[at]valtori.fi
Lue ajankohtaisista aiheista teemoittain
Pysyt perillä millaiset näkökulmat ja palvelut valtionhallinnon ICT:ssä ovat pinnalla. Tutustu vaikka kaikkiin teemoihin!
Tilaa tiedotteet ja uutiskirjeet
Saat ajankohtaiset nostot sähköpostiisi ja tiedät, mitä valtionhallinnon ICT:ssä tapahtuu. Tutustu myös aiempiin uutiskirjeisiin!