Valtoris kunddelegation reformeras – målet är att öka kundhandledningens genomslagskraft
Finansministeriet har förnyat och tillsatt Valtoris kunddelegation för mandatperioden 1.1.2021–31.12.2024.
Kunddelegationen ska hantera och följa upp utvecklingen av Valtoris verksamhet och tjänster samt tjänstekvaliteten och kundnöjdheten.
Från och med början av 2021 representerar medlemmarna i kunddelegationen flera kundämbetsverk än tidigare. En nyhet för kunddelegationen var sekretariatet med fem personer som tillsattes för mandatperioden 1.1.2021–31.12.2022.
Enligt finansministeriets meddelande "Valtoris nya kunddelegation och sekretariat har tillsatts" preciserades samtidigt också rådgivningsnämndens uppgifter. Målet är att de tjänster som tillhandahålls av Valtori allt bättre ska svara mot behoven hos kundämbetsverken. Ett annat mål är att förbättra planeringen av Valtoris ekonomi och investeringar.
"Det är fint att Valtoris kundhandledning förstärks. Jag ser många möjligheter för ett allt närmare samarbete i reformen", berättar Valtoris verkställande direktör Pasi Lehmus.
Ytterligare information
- Finansministeriets meddelande: Valtoris nya kunddelegation och sekretariat har tillsatts
- Valtoris webbplats: Organisation och ledning