Strategin fastställer Valtoris långsiktiga mål och tyngdpunkter. Värderingarna styr vår verksamhet.
Kunden står i centrum för Valtoris strategi
Enligt den förnyade strategin som träder i kraft i början av 2022 är Valtoris uppgift att erbjuda statsförvaltningen säkra och kompatibla ICT-tjänster. Vår vision: Vi är en ICT-partner som gör det möjligt för kunden att lyckas.
Strategins fyra huvudmål är
- nöjda kunder
- betydelsefullt arbete
- utmärkt funktionsförmåga och
- kostnadseffektiv verksamhet.
Bild: Kunden är tyngdpunkten i Valtoris strategi (bildkälla: Valtori)
Läs mer om Valtoris strategi (pdf)
Finansministeriet sköter Valtoris resultatstyrning
FM och Valtori gör årligen upp avtal om Valtoris mål i resultatavtalet.
Valtoris värden är
- Ansvarsfullhet: Vi tar ansvar för vår verksamhet; vi håller vad vi lovar och vi stöder varandra.
- Gemensamt verksamhetssätt: Vi förbinder oss vid gemensam praxis och vi arbetar för statens bästa.
- Gemensamt arbete: Vi arbetar tillsammans med kunderna, tjänsteleverantörerna och kollegorna mot gemensamma mål.
- Kontinuerlig utveckling: Vi utvecklar vår verksamhet och våra tjänster hela tiden så att de motsvarar våra kunders behov. Jag utvecklar min egen kompetens.
- Bra arbetsplats: Vi har en trevlig arbetsgemenskap, flexibla arbetsmöjligheter och mångsidiga yrkesmässiga utvecklingsmöjligheter.