Meny

Salasanat unohduksissa? Salasanan vaihto- ja resetointipalvelulla palautus nopeasti ja kustannustehokkaasti

17.8.2020 16.31
Tiedote
Salpa-palvelun käyttö 4000 tukipyynnön osalta vastaisi noin 64 000 euron säästöä.
Kuva: Salpa-palvelun käyttö vähentää Valtorin asiakastukeen tulleiden tukipyyntöjen määrää

Päätelaitepalvelu Valtin asiakkaat voivat nyt ottaa käyttöönsä Salasanan vaihto- ja resetointipalvelu Salpan. Palvelussa käyttäjä voi itse vaihtaa ja resetoida oman valtion.fi-salasanan nopeasti ja vaivatta ajasta ja paikasta riippumatta.

Sanotaan, että loma on ollut hyvä, kun palatessa salasanat eivät muistu mieleen. Se on täysin inhimillistä ja sitä sattuu paljon. Päätelaitepalvelu Valtin uudella Salpa-palvelulla nämä tilanteet ratkeavat kätevästi työaikaa ja kustannuksia säästäen.

"Palvelu tuo asiakkaille joustavuutta ja kustannussäästöä, kun Valtorin asiakastukeen tulleiden tukipyyntöjen määrä vähenee. Esimerkiksi vuoden 2019 aikana asiakastuki sai vajaa 4000 salasanan resetointia ja vaihtoa koskevaa tukipyyntöä. Jos salasanat olisi resetoitu ja vaihdettu itse, puhuisimme yhteensä lähes 64 000 euron kustannussäästöstä", toteaa Salpa-palvelusta vastaava tuotepäällikkö Tommi Welling.

Salasanan vaihto- ja resetointipalvelu Salpan käyttöönotto edellyttää Päätelaitepalvelu Valtin ja siihen oletuksena kuuluvien Microsoft Azuren O365-palvelujen lisäksi asiakkaan riskiarviota ja kirjallista päätöstä palvelun käyttöönotosta.

Salpa-palvelun käytöstä ei koidu asiakkaalle kustannuksia, mutta palvelun aktivoimisesta käyttöön veloitetaan parin tunnin henkilötyökustannus.

On tärkeää, että käyttöönoton jälkeen kaikki käyttäjät ohjeistetaan palvelun käyttöön seuraavien unohdustilanteiden varalle. Palvelun käyttö on helppoa.

Lisätietoa:

Tuotepäällikkö Tommi Welling, puh. 0295 505 733, [email protected]

Kehittäminen Nyheter Tietoturva Valtti päätelaitteet