Skip to Content

Asiakaspalvelukoulutuksen myötä parempaa asiakaskokemusta

Julkaisuajankohta 17.4.2020 9.56
Tiedote
Asiakaspalvelija työnsä ääressä luurit päässä.

Asiakaskokemus on Valtorin strategian ydintä. Palveluportaali TOPissa ylitettiin miljoonan tukipyynnön raja maaliskuussa 2020. Tästä syystä Käyttäjätuessa on panostettu viime vuosien aikana asiakaspalvelukoulutukseen.

Mukana ovat olleet molempien liiketoiminta-alueiden: asiakastuen ja aluepalveluiden henkilöstö, jotka ovat päivittäin yhteydessä asiakkaisiin.

Asiakaspalvelun kehittyminen on näkynyt palautteissa – asiakkailta on saatu kiitosta. Vaikka alku oli haastavaa, on palvelutaso saatu nousemaan hyvälle tasolle. Asiakkaiden antamien numeeristen palautteiden keskiarvo on jo yli 9, asteikolla 1–10.

”Valtorin asiakaspalvelusta löytyy osaavaa ja ystävällistä henkilöstöä. Suurin osa asiakkaiden tukitarpeista saadaan ratkaistua ensimmäisen yhteydenoton aikana”, Käyttäjätuen kehityspäällikkö Teija Salomaa iloitsee.

Koulutus antaa valmiuksia ratkaista haastaviakin tilanteita

Asiakaspalvelukoulutuksen tavoitteena oli parantaa henkilöstön valmiuksia ja antaa lisää työkaluja päivittäisiin asiakastilanteisiin, jotka voivat olla varsin haastaviakin. Lisäksi asiakkaiden pulmat pitää pystyä ratkaisemaan mahdollisimman nopeasti.

”Asiakaspalvelijan ensisijaisena tehtävänä on synnyttää luottamus, johon tarvitaan hyviä vuorovaikutustaitoja ja kuuntelemista. Koulutuspäivien aikana on kerrattu mm. asiakaspalvelijan tärkeää roolia ja oikean palveluasenteen merkitystä hyvään asiakaskokemukseen”, yksikönpäällikkö Petri Ekman kertoo.

Koulutustilaisuuksista ja muista yhteyksistä kerättyjä ideoita ja palautteita hyödynnetään Valtorin asiakaspalvelun kokonaisvaltaisessa kehittämisessä.

"Seuraamme tiiviisti myös palautteita, joita annetaan tukipyynnön ratkaisun yhteydessä. Niiden pohjalta voimme tarkkailla palvelumme laatua, ja kehittää toimintaa edelleen”, Salomaa tiivistää.

Lisätietoja

  • Kehityspäällikkö Teija Salomaa, teija.salomaa(a)valtori.fi
  • Yksikönpäällikkö Petri Ekman, petri.ekman(a)valtori.fi

More information on Valtori

Take a closer look at our operations.

Subscribe to publications

Subscribe to Valtori’s news and blogs via your email.

Back to top