Viestintätekniset palvelut on kokoelma moderneja palveluja, joiden avulla yhteydenpito käy sujuvasti sekä organisaation sisällä että kansalaisten, asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Viestintäteknisistä palveluista rakentuu nykyaikainen, helppokäyttöinen ja tietoturvallinen sekä aika-, paikka- ja päätelaiteriippumaton kokonaisuus.
Viestintäteknisiä palveluita tuotetaan myös turvallisuusviranomaisten käytössä olevaan palveluympäristöön.
Viestintätekniikkapalvelut Perusviesti, Pilviviesti ja Turvaviesti korvaavat aiemman Vyvi-palvelukokonaisuuden. Käyttönotot pyritään saamaan valmiiksi kevääseen 2021 mennessä.
Pilviviesti-kokonaisuus sisältää pilvisähköpostin lisäksi verkkokokous-, pikaviestintä- ja tiimityövälineen (Teams). Turvaviesti sisältää turvaluokitellun TLIV-tiedon tietoturvalliseen lähettämiseen tarkoitetun turvasähköpostin sekä vastaavan luokituksen turvalomakkeen. Perusviesti taas sisältää sähköpostin lisäksi verkkokokous- ja pikaviestintävälineen (Skype). Pilviviestistä on mahdollista ottaa Perusviestin rinnalle käyttöön myös pelkkä tiimityöväline.
Kuva: Pilviviesti, Turvaviesti ja Perusviesti muodostavat uudet viestintätekniikkapalvelut (kuvalähde: Valtori)
AV-palvelu tarjoaa tuotteistetun esitystekniikan laitteet palveluineen Valtorin asiakkaiden käyttöön. Laitteet tilataan Valtorin kautta ja toimitetaan käyttövalmiina pakettina asiakkaalle.
Palvelulla tuotetaan Valtorin asiakkaille yhtenäiset kilpailutetut ja kustannustehokkaat esitystekniikan laitteet ja palvelut. Yhtenäisen laitekannan ansiosta käyttö, ohjeistus ja ylläpito helpottuvat. AV-palvelun avulla asiakkaan ei tarvitse niistä huolehtia. Tarjolla on valmiiksi mietityt laitteet ja kokonaisuudet asiakkaan valitsemilla palveluilla. Laitteet ovat asiakkaan käytössä kiinteällä kuukausihinnalla sovitulla huoltovasteella.
Palvelun avulla voidaan järjestää kokouksia ja osallistua niihin hyvälaatuisella kuva- ja ääniyhteydellä. Myös esityksen jakaminen onnistuu sujuvasti hyvällä tarkkuudella. Kokouksen järjestäminen on helppoa ja se perustuu Vyvi-kokousvarauksiin, joihin voi liittyä sekä Skypellä että videoneuvottelulaitteella.
Videoneuvottelulaitteet tilataan Valtorin kautta ja toimitetaan asiakkaalle avaimet käteen -periaatteella. Laitteet ovat Valtorin keskitetyssä ylläpidossa ja niissä on voimassa jatkuva huoltopalvelu.
Puhepalvelu tarjoaa valtionhallinnon asiakkaille monipuoliset ratkaisut tehokkaaseen yhteydenpitoon. Kokonaisuudessa yhdistyvät sekä perinteiset että digitaaliset palvelut kustannustehokkaasti eri asiakastarpeisiin sopiviksi. Asiakas voi valita monipuolisista puheliittymä-, puhelunvälitys- ja digitaalisesta asiakaspalvelukeskus -ratkaisuista itselleen soveltuvan kokonaisuuden. Palvelun käyttöönotto ja käyttö ovat asiakkaalle vaivattomia, sillä tehokkaan käyttötuen ohella Valtori hoitaa palveluiden laskutuksen ja raportoinnin.
Valtori on huomioinut Puhepalvelun tuotekehityksessä valtionhallinnon erilaiset käyttötarpeet ja muotoillut ne käteviksi liittymäpaketeiksi. Liittymän käyttöönotto ja käyttö on helppoa, sillä Valtori vastaa liittymien hallinnasta koko elinkaaren osalta ja tarjoaa monipuolista asiantuntemusta ja tukea sekä hyödyllisiä lisäpalveluita.
Puhelunvälityspalvelu sisältää puhelujen välityksen palveluna, puhelunvälitysjärjestelmän tietojen ylläpidon tuen ja raportoinnin sekä palvelutason seurannan ja palvelun kehittämisen. Puhelunvälityspalvelut hoidetaan keskitetysti Valtorin omasta yhteyskeskuksesta käsin.
Kehittäminen
Jatkuvalla kehittämistoiminnalla vastataan muuttuviin tarpeisiin. Lue lisää Valtorin hankkeista ja projekteista.
Teemat
Lue tärpit ajankohtaisista puheenaiheista, näkökulmista ja palveluista - tutustu vaikka kaikkiin.